Gå til innhold

Fyttigrisen, så vondt...!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg fått så vanvittige menssmerter... Jeg som knapt har merka at jeg har hatt mensen tidligere, joda, nå når jeg er garantert helt ferdig med å få barn og greier, DA får jeg disse jæ&%!%¤§ smertene!

Får man fjernet hele systemet, tro, på privat klinikk? Er ikke direkte interessert å ha det sånn som dette en gang i måneden i 12-15-18 år framover... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har ett inngrep hvor man går inn og brenner slimhinnene i livmora. Mamma har akkurat gjort dette nå for hun blødde masse og hadde kjempevondt.

Snakk med lege/ gynnekolog så får du sikkert henvisning:)

Skrevet

Jeg tok en slik operasjon for 2 mnd sinden. Fjernet slimhinner i livmoren. Phø.. hva skulle det være godt for liksom?

Forkortet mensen med 1 dag, men blør like mye og har like vondt :o(

De vil helst ikke fjerne livmoren, men det er neste etter å ha fjernet slimhinner.

Skal til etterkontroll snart, og da kommer jeg til å "lese han teksten".. Jeg orker ikke gå slik i flere år til...

Skrevet

Å, ikke pokker!!! :-(

Sånn som dette vil jeg ikke ha det i årene fremover, nei! Hvorfor vil de ikke fjerne livmoren? Jeg har da ikke no' mer bruk for den, jeg!

Skrevet

Slike smerter kan skyldes endometriose, Det er svært vanlig, men få vet noe om det. Les mer hvis du vil på : endometriose.no

Det er nettsidene til endometrioseforeningen.

Lykke til!

Skrevet

Norske leger er vel i den formening om at alle deler i menneskekroppen skal bevares... Nei, men det er jo risiko forbundet med alle inngrep. Å fjerne slimhinner er jo en liten operasjon i forhold til å fjerne livmoren. Risikoen for samenvoksninger i bukhulen f.eks er større når de fjerner hele livmoren, større risiko for blødninger.

Når de fjerner slimhinner går de via skjeden, når de fjerner livmoren må de gå via buksnitt, med større fare for infekjoner osv.

Så det blir to forkjellige inngrep.

Kan jo skjønne det på en måte, men man skal jo leve den "helvetesuka" også tenker jeg...

Skrevet

vet i alelfall at om man fjerner alt sammen så går man inn i tidlig overgangsalder og der kan man visst bli både lenger og få mer plager enn om man ville kommet dit naturlig

har en mor som måtte gjennom det der..

Skrevet

Så lenge du fjerner bare livmor går man ikke i overgangsalder!

Hormonene kommer fra eggstokkene, og de kan man la bli igjen. Man kan også fjerne en eggstokk uten å komme i overgangsalder.

Ei venninne av meg fikk fjernet livmoren pga cyste.. Hun angrer ikke! Har fått et helt nytt liv. Hun har fortsatt begge eggstokker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...