Gå til innhold

Hvilken bilstol har dere kjøpt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

når dere går over fra babystol til ca 9-18 kg????

aner ikke hva som er bra eller ikke.. å selgerne er jo ikke til å lite på..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gikk for HTS BeSafe... sjekket en del rundt og kom frem til at det var det beste. Men sikkert mange gode seter å få tak i.

Skrevet

Bakovervendt hvertfall, det er omtrent det eneste som er viktig! Ellers er det viktig å ta med barnet og bilen i butikken og få prøve setene i bilen deres. Velg et bakovervendt sete, gjerne et som går helt til 25 kg bakovervendt, da kan det brukes leeenge, velg et fra en anerkjent leverandør, så er du sikker :-) Lykke til med valget!

Skrevet

hvordan er sittekomforen til den lille da om den ska sitte fra 9-25 kg i samme setet?tenker på hode stilling å slikt.. vi kjører mye langturer så han sover mye i stolen..

Skrevet

Vi kjøpte HTS BeSafe iZi combi, og er vanvittig godt fornøyd med det setet. Setet står fjellstøtt i bilen, det er enkelt å montere, selv om det tar litt tid, og barnet sitter som en hersker, trygt og godt og fast oppe i setet.

Jeg synes også at det er en fordel med combi-setet, for da trenger jeg ikke kjøpe nytt sete den dagen setet MÅ snues.

Skrevet

I den bilen han sitter mest i og som bilstolen sjelden og aldri blir tatt ut av, har vi en hts besafe combi x1(?), ingen god stol å ta inn og ut av bil. I den andre bilen, som setet må taes inn og ut av, valgte vi ett framovervendt sete, recaro youngsport tror jeg det heter. Fra 9 kg til 25 eller 36 kg... Pga vil heller ha ett sete som er greit å fest riktig forovervendt, enn ett sete som jeg ikke kan stole på at de andre som skal bruke stolen skal greie å feste den riktig i bilen sin... ehm, kjempefin setning;) Men setet må taes inn og ut og kanskje tom i andre biler, men det verste man kan gjøre med en bilstol er å feste den galt.

Skrevet

De fleste bakovervendte seter har gode muligheter for å reguleres i hvilestilling :-) Noen av de beste på dette er Akta Graco Cosmic Comfort (kun til 25 kg i forsetet da, 18 baki), Britax Secura (knallsete!) og Akta Graco Duologic, som også er et sete som kan brukes fra fødselen av, veldig allsidig og fantastisk sete :-) Siden dere kjører mye langturer er det viktig med et sete hvor barnet sitter godt og som passer barnets kropp, så ta han/henne med i butikken og monter setet i bilen, sett barnet oppi og se hvordan det ser ut :-)

Skrevet

hmmm.. bruker de mye mer plass da..??

må vel ta me meg bilen å prøve seter en dag..

Skrevet

Vi hadde BeSafe iZi Kid (den som ikke kan snues). Synes det setet var helt supert og fjellstøtt.

Skrevet

BeSafe Izi Combi, kan brukes til de er tenåringer sånn ca:P

Neida, men fjellstøtt og flott, kan brukes begge veier og kan da brukes til 4 år ca, Soff er 3 år og 1 mnd nå, hun kan sikkert bruke det et år til...

Skrevet

BeSafe Izi Combi har vi. Eldste på 3,5 år sitter bakovervendt i det enda. kjempe bra sete, og står helt fast i bilen.

Eneste minus er at det tar litt stor plass så ta med bilen og prøv.

Vi er ihvertfall kjempe fornøyd

Skrevet

Vi skal ha det nye Recaro setet som er bakovervendt, med iso fix fester.

Men jr er bare 1 mnd enda, så det er en stund til....

Skrevet

BeSafe izi combi har vi også.

Veldig fornøyd med det!

Skrevet

Brio Zento har vi, den går fra 9-25 kg.

Skrevet

vi har hts besafe combi i begge bilene. Tenkte en stund på et billigere sete i bil nr 2, men siden vi ikke ønsket forovervendt, ble det hts der også

Skrevet

Tja, de bruker en del mere plass, naturligvis, men sikkerheten bør gå før plassen til andre passasjerer i bilen..! Det kommer an på hvilken bil dere har :-)

Skrevet

Britax Multi-Tech! setet går fra 9-25 kilo! Kan stå begge veier og har støtteben... Helt genialt, må sees! :-)

Skrevet

HTS BeSafe iZi combi har vi og;)

Som fler over skrev,den står super støtt i bilen og ungen sitter høyt med full oversikt;)

Var heller ikke vanskelig å montere som noen syns,tok bare litt tid..

Skrevet

HTS besafe combi x1.. kan brukes begge veier. Knall sete syns jeg . Sitter STØPT: ;)

Skrevet

hva betalte dere for HTS besafe??

Skrevet

Ulempen med HTS er at de tar vanvittig stor plass i bilen, så om dere ikke har veldig stor bil ville jeg absolutt sett på et annet sete..! Det går også bare til 18 kg bakovervendt, jeg ville heller valgt et som går til 25 kg, det kan brukes mye lenger... :-)

Skrevet

Jeg kjøpte BeSafe combix1 izofix. Fremovervendt sete som er helt genialt! Småtten elsker å sitte i det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...