Prøverpånytt! Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Den ene dattera mi har spydd siden natt til mandag og har diare itillegg. I løpet av disse dagene har hun nesten ikke spist eller drukket noe. Mannen min ringte til legekontoret og de sa vi skulle ta kontakt i dag tidlig hvis det ikke ble bedre. I dag tidlig vurderte vi det sånn at hun var litt bedre. Gikk litt rundt osv. Og ikke spydd i dag. Men hun har kun drukket et par slurker og spist en lien bit sjokolade. Og bleien har vært helt tørr, bortsett fra litt grønt slim. Så jeg ringte legekontoret i 11- tiden og kontordamen syns vi ringte sent. Greit nok det og jeg forklarte hvorfor. Hun skulle sette oss opp på telefonlisten til legen og så fikk hun vurdere om vi skulle få komme inn. Hvor lenge skal spysyken vare? Hun har ikke spist siden søndag..
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Den som går nå, nano eller noe, sitter lenge i. Kjenner mange som har spydd i 3-4 dager og hatt diare en uke. Ingen av de har trengt legehjelp, men foreldra har passet på at barnet ikke er dehydrert. Legen kan jo ikke gjøre noe annet enn væske om barnet er dehydrert. Kommer jo også an på hvor gammel jenta er.
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Jenta mi har også hatt omgangssyken siden natt til tirsdag (hvor hun ikke kastet opp på mandag, men var veldig slapp....) Hun har ikke spist stort de siste dagene - og det lille jeg har fått i henne har gått opp. Ellers har hun hatt ganske høy feber og har vært ganske så slapp. Hun har ikke kastet opp idag, og er noe bedre... Og det høres jo ut som om jenta di også begynner å bli bedre...! Men, jeg ville kanskje sjekket det hvis hun ikke blir bedre innen imorgen? Jeg har ikke så stor erfaring med det... Men, har ikke tenkt så veldig over at min datter har vært syk så veldig lenge....
Prøverpånytt! Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2008 Hun er 18 mnd. Nei jeg regner egentlig at det går over av seg selv, men er jo redd for at hun skal bli dehydrert. Voksne tåler jo dette mye bedre enn små barn. Nei vi får bare se det ann og se om legen ringer.
ninsoer Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 min gutt er jettopp bitt frisk.. satt i i 8 dager.. han er 10 mnd. han spiste nesten ikke i d heletatt.. men fikk i han drikke, høvelig greit.. kontaktet legen den 5 dagen.. han så bare så vitt på han så lenge han ikke var enormt slapp og utmattet var d greit.. på apoteket har de en drikke som heter Gem.. skulle være kjempe bra for magen i den er d sukker, salt og d som magen trenger for å regulere seg.. ellers kan du gi eplejuce me farris i.. saltet binner vannet slik at kroppen holder på d.. jeg fikk kun i min gutt cola.. så vi måtte blande farris i colan.. prøvde alt annet, men til ingen nytte.. men om du ska gi cola må den blandes ut.. hvis ikke har den en nevativ effekt..
ninsoer Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 legen sa at d viruset som går nå sitter i alt fra 3 til 10 dager... er lenge for de små ;( min ha tatt av seg mye på de dagene..
Prøverpånytt! Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. februar 2008 Huff det hørtes lenge ut. Vi har tvillinger og i dag har søstra spydd. Alle sykedagene våres blir vel brukt opp før februar er gått. I dag er både jeg og mannen hjemme. Og det neste er vel at vi blir liggende en uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå