Gå til innhold

Mageplastikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som har fått dette utført - og nå er gravide?

Jeg fikk dette (abd.plastikk) på Riksen for to år siden. Livet så HELT annerledes ut den gang da, og jeg trodde jeg var HELT ferdig både med barn og egentlig også menn (pussig det der!!)

Det jeg lurer på nå er hvordan dette har påvirket svangerskapet. Om arret har gjort vondt eller klødd eller forandret seg, og om "arrene" på innsiden av magehuden har bydd på problemer e.l.

Jeg er 19 uker, og spør dere fordi dete sannsynligvis har større mage enn meg pr.d.d.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hallo jeg er 35 uker på vei og tok mage plastikk for 2år siden,jeg har ikke fått noen strekk merker,men arret mitt blei veldig styggt etter opperasjon og før graviditet det blei ujevnt og helt blått .Navlen min er ett trist syn ser ut som rumpa til ei høne,og dem har nesten sydd helt igjen for ikke rensa navl engang,etter fødsel skal jeg få fiksa på det.Skulle liksom ikke ha flere barn jeg hahaha trudde jeg feil.Det jeg merker nå er at magen er ømmere,arrene er ømme,vondt å ha buksa gnissende på arret,jordmor sa at noen ganger må man sette igang fødsel pga av smerter innvendig,jeg skal til vurdering på tirsdag pga av det,pustevansker,sover ikke er veldig sliten,og vondt for å gå.

Skrevet

Måtte le av "rompa til en høne"!!!

Jeg er veldig veldig fornøyd med resultatet av operasjonen. Arret er knapt synlig, enda det går tversover hele magen. Faktisk sa en overlege på fødepoliklinikken i Fr.stad at det var det peneste resultatet han noen gang hadde sett!!! ..det var faktisk så pent at han måtte se på det to ganger :-)

Men jeg bekymrer meg ikke for om det blir stygt eller mere strekkmerker eller slikt. Mitt nye er og det kommende barnet vil være verdt det - uansett. Jeg er bare bekymret for at det skal gjøre vondt, sprekke e.l. ...og jeg leser jo i innlegget ditt at det kan bli det...men alle de plagene du beskriver kan vel ikke skyldes mageplastikken????

Anyhow; Jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre en slik operasjon igjen - om jeg skulle få aldri så mye "daukjøtt" - for å fjerne de drenene..%#&!!*§§...det gjorde vondt!!

Skrevet

Jeg har ikke hatt noen problemer pga arret etter mageplastikkoperasjonene jeg hadde for 1,5 år siden. Er nå 29 uker på vei og magen er ganske stor, så jeg tror ikke det kommer til å føre til noen problermer for meg iallefall.

Jordmora sa at det var mange som hadde utført en slik operasjon, som så blitt gravid - uten å oppleve noen komplikasjoner under svangerskap/fødsel.

Jeg tenkte mye på det i begynnelsen av svangerskapet, men det har heldigvis gått greit hittil...bank i bordet.

Skrevet

Heia, jeg har også tatt bukplastikk!

Jeg er kjempefornøyd med resultatet, og håper magen blir fin etter svangerskapet. For blir aldri i verden å gjøre det igjen!!!

Trodde også jeg var ferdig med barn, men det var helt til jeg traff min kjære :) Livet kan ikke bli bedre. Er nå i uke 33.

Jeg er "plaget" med manglende følelse på magen, så jeg må være litt forsiktig. Jeg dulter lett borti dører og sånnt, kun fordi jeg ikke har følelse midt på magen. Magen var stram i begynnelsen, nå vokser den fort, men jeg er flink og massere med krem eller olje hver kveld. Har ikke fått nye strekkmerker, og om jeg gjør det er det ingen krise. Mitt håp er å unngå like mye laushud som henger over trusekanten, som jeg hadde etter siste svangerskap.

Har lest på nettet om andre gravide som har tatt bukplastikk, som blandet erfaring. Noen er like fine som etter operasjonen etter endt svangerskap, og noen har blitt veldig mye verre enn sist. og så er det de som er midt i mellom. I følge legen min har det ikke noe å si for svangerskapet, det er for sent å snu uansett, å ikke ønsker jeg det heller.

Har lest at det ikke er anbefalt å gå så mye opp i vekt, for å forhindre at magen blir like ødelagt som sist. Har gått opp 9 kilo til nå, sist hadde jeg lagt på meg over 30 kg på samme periode. Men 20 av kiloene var på siste 7 ukene, pga sengeleie og steroider og da prematur fødsel.

Nå er magen kjempefin, begynner å bli stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...