noLadyjustME Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 at han f.eks har noen småting til barnet hjemme hos seg selv?Tenker på som han kjøper inn selv.. Greit at jeg selvfølgelig sender med mat og bleier(han har bare noen timer 2 ganger i uka), men hva med leker og noen ekstra bodyer f.eks??? Andre som har det sånn? Han var så kjepphøy for noen mnd siden å sa" det var jo bare å kjøpe", så ser jeg han stikker noen leker i veska som om jeg ikke skulle se det..hva syns dere? Vil jo klart at mini skal kose seg med leker der også, men framover hvis samvær øker så må han vel ha sånne småting selv? "bare å kjøpe"?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Når samværet øker og det er snakk om overnattinger, så får jo bf "fratrekk" i bidraget for å dekke mat, bleier, toalettartikler, litt utstyr ellers(til å ha hos bf) i forbindelse med samværet. Litt utstyr er det jo logisk at han allerede skaffer til ungen og har hos seg.
noLadyjustME Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2008 ja, var det jeg tenkte også..men vet du hvor mye samvær han må ha for fratrekk?er det bare når det er snakk om overnattinger? Med andre ord, er det en plass jeg kan finne utav alle disse tingene?føler meg ganske "lost"!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 med en vrang eks har jeg lært og ta kampene der det gjelder, eller der jeg kan vinne. Hadde ikke sagt noe om han lånte med noen leker hjem noen timer. Men når barnet blir så stort at det kan være sammen pappaen en kveld eller overnatting, hadde jeg bare sagt fra hvilke bleier han bruker og hva slags mat han skal kjøpe. Han er faren, og burde klare og kjøpe med en pakke bleier når han handler..
noLadyjustME Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2008 Ja, er enig.. Det er heller ikke at det er så galt å låne med noen leker, men han er så fæl med å glemme igjen ting både her og de.Og jeg er stikk motsatt, liker å ha litt kontroll og ha ting på plass. Men nå, når jeg får fullt bidrag fra han, kan han kreve å få redusert det noe hvis han kjøper f.eks bleier en gang imellom?Selv om han har max 8 timer i uka?Vi kommuniserer dårlig, hans sterke side er ikke akkurat snakking!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Det er jo normalt at bf passar på at ungen har det han trenger, uansett om det er overnatting eller ikkje. Han kan jo ikkje nekte ungen mat, sjølv om du ikkje sender med..... Der er ikkje reglar for fråtrekk i bidrag for bf før det kjem til overnattingar. og då gjeld det frå 0-1 natt i mnd, i flg bidragskalkulatoren på NAV sine sider. veit ikkje meir om der er reglar i detalj for kva bf skal sørge for, trur ikkje det er det. Foreldrene må vel finne ut av dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå