Gå til innhold

Lære seg snowboard i 12. uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på firmatur på fjellet i april, når jeg er 12+1, og har veldig lyst å stå på snowboard (slalom også kanskje) den helgen. I og med at jeg ikke kan det fra før av må jeg lære meg det da og kommer sikkert til å få en del fall i bakken.

Er det greit eller bør man unngå det? Er det noen her i 12. uke som har noen formeninger om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, nei, nei! Jeg står snowboard (ikke når jeg er gravid) og du er garantert mange og harde fall, både på ryggen/rumpa og magen når du skal lære dette. Husker den påsken jeg skulle prøve for første gang. Så ut som noen hadde misshandla meg, var blå og lilla overalt. Ville heller ikke ha stått slalom jeg da. Selv om du har kontrollen og kjører forsiktig (er det engetlig noe gøy å kjøre forsiktig??), så er det en sjang for at en eller annen idiot kjører inn i deg og at du slår deg helseløs.

Skrevet

Jeg hadde ikke villet gjøre det, men jeg husker godt Trine Haltvik som spilte håndballkamper flere mnd på vei med tvillinger og alle de knall og fall det medfører. Og dette var med legens samtykke. Men hvorfor ta sjansen tenker jeg....

Skrevet

Oh no.... Hele poenget med helgen er å stå på ski... gjør jeg ikke det vil de begynne å lure og jeg har IKKE tenkt å fortelle at jeg er gravid før mye senere... hm... tenke, tenke....

Skrevet

NEI, det kan du ikke gjøre!!!!!

Jeg står selv mye snowboard, men ikke når jeg er gravid. De fallene du får på brett er skikkelig harde. Du har begge føttene låst fast i brettet og kan ikke sette dem under deg når du mister balansen. Og balansen mister du mange ganger i starten,... garantert!

Jeg har gått og stått en del på ski som gravid, men bare fordi jeg føler meg trygg. Jeg unngår da alpinanlegg med mye folk. Selv om jeg har kontroll på ski, så kontrollerer jeg aldri de andre.

Håper du får en fin tur likevel! Det finnes mange måter å leke seg med snøen på uten å risikere din og barnets helse :)

Skrevet

Vettu...snowboard ville jeg ha holdt meg unna, da du ikke kan det. Jeg har for et par år siden lært meg å stå på brett... Det er mye knall og fall, du vet aldri helt om du står eller ei. OG for å lære det er man nødt til å tørre å satse for å få fart. Dermed litt riski. Men slalom må da være helt ok. Jeg var like langt som deg da jeg lærte meg å stå telemark, og det funka helt fint. Passet bare på å ikke få så stor fart, tilfelle jeg skulle ramle. Men noen fall tåler en baby inni vannbassenget sitt. Bare det er snakk om vanlige skifall...

Skrevet

Ville helt klart droppa det jeg ja. Hva om du mister barnet du bærer?

Kan du ikke lyge på deg en forstuet ankel? Eller så kan du stå slalom eller noe du kan, tro meg man tryner MYE på snowboard!

God tur uansett! :) Blir nok artig.

Angående drikking, som det sikkert blir noe av, så kan du ha en vodkaflaske med vann på, som du blander drinker fra, med blandevann som vanlig :)

Alternativt kan du fortelle det på hytteturen, kanskje ikke så dumt i og med at du er 12 uker. :)

Skrevet

ville også ha droppet det;)

jeg var på tur med jobben også og skulle prøve forskjellig utstyr.

jeg forhørte meg på legekontoret før jeg reiste og var veldig usikker,men jeg var så tidlig i svangerskapet når jeg reiste at de mente det gikk greit!

stod carving for det meste og hadde ingen fall...

men ville ha holdt meg unna når du e 12 uker på vei, det står de fleste steder at man skal trene normalt, men ikke alpint!

helt enig, snowboarding innebærer masse harde fall før du kan det, det har jeg fått erfare;) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...