En liten en til? Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Jeg er vant med å jogge endel, har lest litt på nettet og ser at det blir anbefalt litt forskjellig ang om man kan jogge eller ikke..... kunne tenkt meg å småjogge litt ihvertfall..... Hva tror dere? Er 5+2 og har bare gått turer siden jeg fant ut at jeg var gravid. Trener dere mye?
BooBoo Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Hei! Jeg er 6+1 i dag. Har aldri vært noen ivrig jogger, har trøbbel med bekken og hofter i mange år. Men jeg trener Pilates, går på tredemølle og løper på Orbitrec flere dager i uken. Nå skal jeg få meg et styrkeprogram for å styrke rygg, bekken og hofter. Jeg har gått hos kiropraktor i over 10 år, og har selvfølgelig vært bekymret for bekkenet mitt nå. Men han har beroliget meg, så lenge jeg forebygger låsninger i ryggen min, vil jeg heller ikke utvikle bekkenløsning, og hele svangerskapet, i tillegg til fødselen vil gå mye bedre. Og trening er kjempebra! Det eneste er at man ikke skal, er å trene så hardt at man nesten ikke får puste selv, da vil man selv ta alt oksygenet og ikke gi noe til fosteret. Men man skal holde seg i bevegelse, det er kjempeviktig!
ChellBell - har født! Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Jeg trener flere ganger i uken (spinning) og det er ikke noe problem å trene flere ganger i uken så lenge du er vant til det før du ble gravid. Kroppen sier som regel i fra hvis det er for mye.
To gutter + spire Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Jeg trener 2-3 ganger i uken . Løper på tredemølle eller sykler . Styrketrening 1 g . i uken . Sist ble jeg fortalt at gravide kan fortsette treningen som før ( hvis man har et normalt sv.sk ) - men unngå ballsporter - boxing / og andre idretter der man er utsatt for slag og sprak. Det er heller ikke anbefalt å bruke graviditeten til å forbedre kondis / styrke . Man bør fortsette i samme tempo som før / ellers lytte til kroppen . Så kos deg med trening
En liten en til? Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2008 Takk for svar! Da blir det nok litt rolig jogging på tredemølle i kveld!
Englemamma08-spire12-10 Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 jweg trener en del forskjellig og syns det er helt topp.. trodde ikke man skulle trene magemusklene men har fått vite nå at man kan trene de, men trene de midterste magemusklenne roligere og varsomt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå