sjettejuli Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 helt håpløst, hadde tenkt til å lage en thaigryte fra bunnen av, eller hjemmelagde kjøttkaker men rekker ikke. Vi blir tre voksne og fire barn i alle aldre. Hva skal jeg lage??? Ikke for dyrt eller for lang tid. Tips mottas med stoooooooor takk!
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Lag en stor form med det du har. Det gjorde jeg i går. Jeg hadde i: Kjøttdeig bacon biter Gulerot biter rødløk sopp mais Potet biter pastasaus Potetmos på toppen Ost over potetmosen.. gratiner i ovnen på ca. 200 grader. til det blir gyldent.
Sjefsmegga Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Lapsgaus: Buljong 3-4 poser med lapsgausblanding pølser 1-2 poser med potetmos Ta lapsgausblandingen i ei gryte og hell over vann til det akkurat dekker grønnsakene og la det koke til grønnsakene er møre. Kutt opp pølser i biter. smak til kokevannet med buljong og litt salt og pepper. ta oppi pølsebitene og tilsett til slutt potetmosblandingen for å jevne ut. Veldig enkelt og godt. Spises med flatbrød til :-)
sjettejuli Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2008 stekte du kjøttdeigen først?
RockMyWorld Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Bali kyllinggryte! Det er enkelt, kjapt og NYDELIG! Med ris og hvitløksbrød. Smak til med ingefær og litt chili så får du litt vri på den også.
På vei igjen <3 Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Evt pitapizza Pitabrød, pizzasaus, ost, og den toppingen dere liker. Da kan alle lage sin egen pizza, og den skal bare steke ca 6 min i ovnen
Shabby Cheap Chic Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Hjemmlaga lasagne er mettende og du kan lage en stor form av det..
Muffinsmamma Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Kjøp en laksefilet i passe str til hele gjengen. Strø havsalt i en langpanne, tjukt lag. legg fisken oppå, men skinnet OPP. I ovnen, 200 grader, 30 min. I mellomtiden koker du poteter, og lager en saus av creme fraiche og masse fersk eller tørket dill, salt og pepper. og gjerne en salat eller en agurksalat til Voila! du trenger knapt gjøre noe, maten lager seg selv..
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Ja stekte kjøttdeigen og bacon først. Så kokte jeg potet og gulerot litt først. så det ikke blir så hardt:)
camilla^ Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 Kok ris og legg det i en ildfast form. Stek kjøttdeig og løk. Ta i 2-3 poser med kjøttdeigsaus, alt etter hvor mye kjøttdeig, ris du har. evt en pose til. Hell det over risen. Del noen gulrøtter i staver som du legger over, blomkål i små biter er også godt. Om man ikke heller vil ha salat ved siden av. Strø ost på toppen og gratiner i ovnen på 200grader i ca 20 min. Deilig med hvitløksbaguetter ved siden. Det går ned på høykant her når vi har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå