madisen Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Jeg testet svakt positivt med CB en dag etter IKM (på tirsdag). Ventet til i dag tidlig og testet igjen. Svakt positivt i dag også, i tillegg var testen enda svakere enn på tirsdag. Er nå 3 dager over IKM, er alltid presis. Føler meg gravid, kjenner det i magen og i puppene. Men ble veldig slått ut av den enda svakere testen. Noen som kjenner til dette? Hva skjer?
Aiax Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Veldig vanskelig, men jeg ville trodd at testen burde vært sterkere og ikke svakere nå som du er 3 dager etter IKM. Hva med å invistere i en CB digital, og ta den i morgen tidlig? 4 dager over IKM skulle tilsi riktig svar på den i alle fall. Lykke til!
Dotten Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Jeg testet svakt på begge mine tester sist gang, CB, og dette var omkring 3 dager etter ikm, og enda igjen noen dager etter det. Husker ikke om den var spesielt sterkere heller. Fikk aldri superpositive tester. Meeen, du kan jo hatt en kjemisk graviditet da, men som oftes kommer jo tr presis for det. Det er jo bare de som tester i dagene før ikm, som ev. klarer å få en positiv test (ved kjemisk graviditet), og så kommer tr for det. Nei, la oss håpe testene ikke lurer deg, og at du er gravid Masse lykke til, og et forsiktig gratulerer. Kjøpe deg en CB digital som det foreslås over her! Klem
madisen Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2008 Takk for oppløftende råd. Jeg tror jo selv at jeg er gravid, jeg går jo som sagt aldri over. Men tror dere jeg kan ta CB digital i dag? Har mest lyst til å løpe ut å skaffe en nå i lunsjen. Jeg er jo tross alt 3 dager over IKM i dag.
Aiax Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Hvis du er 3 dager over IKM, så skal også CB digital slå ut. Jeg vet at den trenger litt mer HCG enn disse manuelle testene, men den burde jo slå ut i dag. Prøv du, og lykke til!! )
Tobarnsmamma!!! Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Jeg tror nå absolutt du er gravid. En leser nå om mange her inne som ikke engang før utslag på testen før mange dager over IKM. Og når du i tillegg kjenner deg gravid....da må du nå være det. Men du kan jo ta en digital-test. Lykke til!
madisen Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2008 Mistet igjen, 4+4. Gråt hele torsdagen. Men velger nå å se positivt på det. Vi BLIR jo faktisk gravide, har vært det to ganger i løpet av 3 mnd. Det eneste som mangler er at den sitter.... Bedre lykke neste gang. Har bestemt med for å prøve en gang til, hvis det heller ikke går får jeg oppsøke lege. Uten at jeg helt vet hva en lege kan gjøre for meg??
mamma-brum Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 Hei madisen! Dette var trist. Det samme skjedde meg på fredag... Og jeg har vært så spent på hvordan det går med deg, da vi har vært i samme situasjon. Da jeg skjønte at jeg var gravid, vart jeg veldig glad og spent, men tenkte samtidig at dersom jeg mister nå igjen vil jeg ikke prøve flere ganger. Men nå kommer jeg nok likevel til å prøve igjen. Dette vart altså ikke den trivelig helgen det egentlig skulle bli. Vi var på tur i helga sammen med flere andre, og det var ikke lett og prøve å være "normal". Vi får holde motet oppe!!! Trøsteklem fra meg...
madisen Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 18. februar 2008 Ja, vi får holde motet oppe. Vi var også på tur i helga, med flere andre. Men jeg synes nesten det var litt godt, fikk noe annet å tenke på. Har du mistet tidligere også? Vi har bestemt oss for å gå på med krum rygg, neste gang sitter den!! Har dere prøvd lenge? Vi har prøvd i 6-7 mnd nå, en SA i november i uke 5 og nå på torsdag i uke 4.
mamma-brum Skrevet 18. februar 2008 #10 Skrevet 18. februar 2008 Vi har vært prøvere siden i november-06, så det tar sin tid denne gangen... Vi mistet på samme tid i fjor også, da var jeg 5 uker, mens nå var det 4+5. Har også følt graviditet et par ganger i sommer/høst også, men da har mensen kommet tettere inntil ikm. Vet ikke helt om det er noe vi burde prøve av undersøkelser osv, da vi ikke har legen på vår side. Han selv har 4 barn og synest derfor at det er mer passe med 2 barn, som vi har. For en argumentasjon...!!! Har du barn?
madisen Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. februar 2008 Ja jeg har en stor gutt fra før, men sambo har ingen. Jeg vet heller ikke hvilke undersøkelser jeg burde/kunne ha tatt. Er innstilt på å prøve selv en stund til. Var på en GU rett etter uttak av spiralen pga kraftig blødning, han oppdaget en muskelknute i livmor, men mente at denne ikke skulle lage noen komplikasjoner. Kan jo begynne å lure på det nå da?? Men mest sannsynlig er det alderen, alle egg er ikke liv laga lengre. Det er vel bare å innse det. Derfor vil dette "prosjektet" nødvendigvis ta lengre tid enn hva vi hadde ønkset. Men jeg er sikker på at vi lykkes til slutt. Skulle gjerne hatt to til også jeg før det er for sent. Skikkelig dårlig gjort av legen din og overføre egne erfaringer på dere, han burde støttet dere uansett egne tanker. Det er jobben hans. Håper det ordner seg snart for oss begge :-)
Aiax Skrevet 18. februar 2008 #12 Skrevet 18. februar 2008 Da er vi flere som har mistet siste uken. Jeg testet pos. den ene dagen, og to dager etter var det over. Jeg kjenner jeg begynner å bli rimelig stresset, for jeg ser jo at tiden renner litt ut. Fra i morgen skal jeg prøve å holde meg borte fra koffein og sukker, samt at jeg skal til homeopat å få akupunktur. Det er slitsom, for jeg blir tydeligvis lett gravid men mister gang på gang. Jeg har vel heller ikke fastlegen på min side. Legen synes jeg er for gammel. Lykke til med videre forsøk!
mamma-brum Skrevet 18. februar 2008 #13 Skrevet 18. februar 2008 Hei Aiax! Ja, dette har vært en dårlig uke for noen av oss prøvere... Hvor gammel er du, da? Jeg har også kuttet ned på koffein og sukker. Føler meg bedre i kroppen av det! Savner kaffen litt, da... Her må alt prøves, som prøves kan!!! Lykke til - til deg også!
madisen Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 19. februar 2008 Jeg drikker koffeinfri kaffe fra Helios (kjøpes på helsekost). God erstatning det :-)
madisen Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #15 Skrevet 19. februar 2008 Aiax; Har du mistet mange ganger?
soleia Skrevet 19. februar 2008 #16 Skrevet 19. februar 2008 Er nok ikkje så heilt uvanleg dette, eg har opplevd det to gonger, sist for to veker sidan. Vart veldig fortvilt og lei meg, men me får jo trøste oss med at me i allefall har klart å bli gravide. Så satsar me på at det skal gå bra neste gang! Trøsteklem til alle som er triste og lei seg frå meg!
madisen Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #17 Skrevet 20. februar 2008 Du har helt rett, dette er veldig vanlig. Og hadde det ikke vært for de gode testene vi har i dag, har vi kanskje ikke engang visst noe om det før det ble borte. Jeg velger som deg å se positivt på det. Vi blir jo gravide! Neste gang går det sikkert bra med oss alle. Lykke til fra meg.
Tobarnsmamma!!! Skrevet 20. februar 2008 #18 Skrevet 20. februar 2008 Jeg sender bare støtteklemmer til alle. Testene har sine svakheter ved at de kan brukes så tidlig, ja - som du sier, Madisen, for ganske få år siden hadde allt vært lykkelig uvitende om at de overhodet hadde vært gravide. Da gikk man flere uke over før man gikk til legen! Tenk så mange tidllige SA-er som fant sted i den ventetida! Jeg venter selv på enten positiv test eller mensen, i dag er det 36 dager siden jeg sist hilste på tanta. Men negativ test i forgårs, jada. Skjønner lite, men håper jo at det kan være noe i magen. Det hadde også vært enklere før, ja, da hadde jeg heller ikke havna i dette merkelilge vakumet som liksom verken er det ene eller det andre. Lykke til alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå