Mamma til verdens beste barn Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Dere har vel alle vært igjennom det eller? Min gutt er inne i sin 3 bhg uke nå, noe avbrutt av sykdom, men er frisk igjen og har til nå stortrivdes der, men nå hyler han hver gang jeg går:( I dag var han nærmest panisk.. Ringte selvfølgelig da jeg kom hjem igjen og han var rolig da, men bare satt på fang og koste. Hvordan har dere taklet disse situasjonene? Det river i hjertet mitt:( han er 22,5 mnd.
~sjiraff~ Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Dette er nok noe de aller fleste av oss har vært igjennom. Noen barn gråter mer enn andre og noen gråter lengre enn andre. Ofte er det vel også slik at jo eldre barna er jo vanskeligere er tilvenningen.. Det er ikke så lett for de små å forstå at de skal være et annet sted hele dagen etter å ha vært vant med å være hjemme. Men det går over, og stort sett er det slik at de slutter å gråte så frot mor eller far er ute av døra. Det viktigste er jo hvordan barna trives resten av dagen. Lykke til videre, det går seg til )
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Syns det var kjempe trist når jeg opplevde det med lillegutt. Brukte å bli igjen bittelitt (ikke etter at jeg hadde sagt hadet), få han i lek også sa jeg hadet til han. Gråt han da så måtte jeg bare gå, kunne ikke snu i døra. Gråt selv på vei ut. Gikk fort over når han kom inn i b.hage-rutinene og visste at jeg kom og hentet han igjen senere.
Elle melle deg fortelle Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har ikke prøvd det der enda fordi jenta mi ikke har begynt enda. Men jeg jobber i barnehage og det jeg kan si er at det stort sett er mye værre for foreldrene enn for barnet. Barnet vil prøve ut foreldrene sine og de ser med en gang at dere får det vanskelig. De har som regel glemt det omtrent før du er ute av barnehagen. Men selvfølgelig er det værre for noen barn enn andre å tilpasse seg. Det er sånn jeg ser det fra en førskolelærers side, så får jeg se hva jeg sier når jeg har vært gjennom dette som mor;-)
Hva skjer'a?♂ Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Uff, ikke gøy den tiden der=) Det som kan gjøre det bedre er et tydelig og konsekvent "ha det ritualet".
prinsesse vilikke Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Åh - det er så vondt å gå fra de da..... Men - mitt tips er å ikke trekke ut "hadet situasjonen" - selv om man tenker at det blir bedre hvis man er der litt lenger....... Jeg ringer alltid etter en halvtime og hører hvordan det går - da er jeg som regel glemt for lenge siden Lykke til
Mamma til verdens beste barn Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. februar 2008 Uff, vi har ett veldig greit ha det rituale, men han lar meg ikke gjøre det. Han klatrer opp i fanget mitt før jeg rekker å si noe og hylskriker. Det virker som han oppriktig er lei seg også, ikke bare tester meg, jeg kjenner denne lille luringen nemlig... Og gråten hans i dag var rett og slett panisk og fortvilet!! I går var han sår og bare veldig, veldig lei seg, i dag som sagt, helt panisk! Han var veldig fornøyd da jeg hentet ham i går da, men ville raskt ut av bhg. Og var veldig mammadalt resten av dagen. Uff, bare gråter jeg:( Hjelper jo ikke at man er høygravid heller liksom...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå