Gå til innhold

Dumme vaskemaskin-trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den idiotiske vaskemaskinen vår har laget flekker på tøyet igjen. Har opplevd dette før, det ser ut som blekkflekker nærmest, men vi sjekker lommer og alt og det er ingen penn inni vaskemaskinen. Og der rareste er at flekkene ikke går gjennom klærne, de setter seg kun på den ene siden av tøyet. Og vi er jo ikke vant til å vrenge alt før det vaskes, kun noen klær med trykk vrenges, ofte ikke de heller, og det har stort sett gått bra.

Ikke har jeg byttet vaskemiddel i det siste heller. Og sambo vasket en ullmaskin i går, og da satte jo seff flekkene seg på utsiden av den ene ullbodyen til lillegutt, i 2 rader med prikker nedover nesten hele bodyen.

Er det noen som vet hva dette skal skyldes, og har noen tips til hvordan jeg kan få de vekk (siste fikk jeg det ikke vekk, selv om jeg prøvde med klor, og dette er bla en ullbody og en stripete genser med forskjellige farger) og vaskemaskinen er bare snart 2 år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å ta oppvaskmiddel i maskina og kjør den på 90 grader. Da får du vasket bort slam og sånn som evt sitter i maskina.. Men veldig viktig at du ikke har klær i maskina under denne behandlingen.

Jeg har også opplevd at klærne har blitt flekkete/stripete og har da gjort dette, da har det sluttet.

Skrevet

Kanskje du kan prøve å vaske en kokvask?

Putt inn noe som tåler 90 grader og sett maskinen på lang vask...

Skrevet

Jeg skal prøve med oppvaskmiddel i den etterpå i dag. Men trenger jeg da f.eks sun o.l., eller holder det med zalo? Vi bruker tabletter til vanslig, men kanskje det går med den og

Skrevet

Zalo må du ikke putte i maskinen, det skummer noe helt grusomt.

Da ville ejg nok ha prøvd med tabletter:o)

Skrevet

Men er det noen som har tips til hvordan jeg kan få vekk flekkene på klærne

Skrevet

Bruk vanlig vaskemaskinpulver....??? Ha for all del ikke zalo i maskina, da blir rommet skumlagt;)

Skrevet

Tenkte ikke over det at zaloen skummet, da prøver jeg heller med en av tablettene jeg har jeg

Skrevet

Kjøp noe som heter Nylonvask i butikken, gni dette på flekkene og vask senere. Det tar alt av ferske flekker. Vask tøyet etterpå i maskinen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...