Gå til innhold

Til Anoona (ang biff)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du er så kraftig uvitende ang kjøtt MÅ jeg bare si i fra.

Toxobakterien finnes inni et dyr. INNI HELE dyret. Dvs når det slaktes og deles opp til ex indrefilet så er bakterien inni hver eneste pore på kjøttet. Toxo er ikke farlig i det heletatt for vanlige mennesker, men for fosteret i magen kan det være døden. For å drepe bakterien må kjøttet ha en kjernetemp på 70 grader eller mer. Bruk gjerne termometer for å unngå å ihelsteke kjøttet.

SÅ kommer vi til det du snakker om. "Steker man kun utsiden kjapt er det ok å spise". Det gjelder "forurensings" bakterier. Dvs bakterier kjøttet får pga feil håndtering (skitne hender, uren skjærefjøl, kryss-forurensning ved samme fjøl til rå grønnsaker og så kjøtt etterpå osv).

Du bør passe deg voldsomt for å HYLE ut at du har rett når du ikke har peiling (se forrige "kan jeg spise biff..." innlegg)

Hilsen kokk.

Ps. Og er en biff medium så er den ikke godt nok stekt, synd, men sant. heeeelt lyserosa "godt stekt minus" er OK.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei

da takker jeg for god opplysning kakemonster.

må nok gå på litt biff skole;)

bare en ting. når i allverden skrev jeg at "man kun skulle steke utsiden kjapt og da var det ok å spise"?????? Hvor tar du det fra?

skal du skrive et irrettesettende innlegg til meg så hadde jeg ønsket at det faktisk stemte med det jeg har skrevet......

Jeg skrev at jeg troddet medium stekt burde være bra nok.

Men uansett.

Jeg ønsker ikke noe videre diskusjon på forum om dette, har du noe du vil si så syns jeg du kan heller sende en PM. Syns egentlig det er en uting av medlemmer å lage innlegg som handler om spesifikke medlemmer man er uenige med.

Ønsker iallfall ikke en gjentagelse av den berømte salami krangelen;)

Jeg kommer til å spise biffen min medium uansett;)

ha en god dag

Skrevet

Det er forskjell på å være uenig i en sak, og det som her blir gjort å fortelle deg og andre som har fulgt saken at det du sier er galt.

Hva med dem som nå stoler på det du sier da og nå utsetter seg for fare du har sagt ikke eksisterer?

Skrevet

Men herregud da... Folk må da kunne få spise det de vil uten at de blir skutt, hengt og drept av den grunn? Og hva er egentlig en medium stekt biff da? For min del er det at den skal være rosa inni, ikke at det renner rosa væske av den når jeg skjærer i den. Denne matdiskusjonen har tatt helt av, spør dere meg. Og selv om det ikke er hysteri om man følger matportalens anbefalinger, blir det nærmest et hysteri når alle skal ytre egne meninger rundt saken. Og det blir ikke bedre når man hetses for at man kanskje har uttrykt seg litt feil.

Jeg spiser det jeg vil og når jeg vil spise det, men sier ikke at alle andre gravide skal spise det samme som meg av den grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...