Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 de siste tre mnd har han blitt veldig akttiv. å sitte rolig på fanget er umulig- det er opp og ned hele tiden. når han spiser skal han gjerne ha føttene også opp i munnen , samme nåt jeg ammer da skal føttene opp i mitt ansikt, han skal hale meg i håret osv osv. kan noen svare meg- er dette normalt? jeg ser andre på samme alder som sitter rolig i vogna si eller i en stol på kafe-det er da det slår meg at dette ikke er normal oppførsel
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Tror nok det er helt normalt ja! Min gutt er ganske lik! Vil ikke sitte i ro på fanget, bare hvis jeg leser for han, da går det en liten stund!
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Hehehehe... JA, dette er HELT normalt! :-) Bare husk på at det kun er de med rolige og bedaglige babyer som faktisk kan gå på kafe med dem, alle vi andre som har aktive babyer må finne på andre ting ;-) Derfor ser du ikke så mye til dem ute blandt andre. Mine to yngste var/er også veldig aktive og har ikke ro på seg. Mini er 8 mnd nå og har siden han var 4,5 mnd vært mobil, dvs dradd seg fremover til der han vil. amme ser det ut som om jeg må gi opp nå, han har ikke tid og vil ikke ha pupp. Når han sitter i stolen og spiser så har vi IKEA stol med plastbord på, så da klarer han ikke sitte så urolig, men han vrikker på seg, nekter å bli matet, skal spise segosv. På gulvet veksler han kronisk mellom å åle seg bortover, sette seg opp, legge segn ned igjen, åle seg bort til neste ting, reise seg opp, gå noen skritt langs tiden, ned igjen, bort til neste leke og sette seg opp for å tygge på den, kasete dn litt bortover gulvet, åle seg etter den igjen osv, osv. På fanger vil han helst stå eller liggeog gneke seg opptil meg og når jeg legger ham i sengen for kvelden krabber han fint rundt i sengen oppå dynen sin noen runder før han legger seg ned og roer seg, som en søt liten hundevalp, hehe... Og jeg har forøverig nettopp kjøpt inn en ny ladning med hårstrikk, lugging er vondt... ;-)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Jeg blir alltid så glad når jeg leser sånne innlegg som dette - vi er altså ikke alene! Jenta vår er 7 mnd og det er full fres hele tiden når hun er våken. Hun er veldig blid og glad og sprudlende - men veldig aktiv og nysgjerrig og leken. Skal leke og tulle hele tiden. Har ikke tid til å kose eller amme lenger. Jeg synes også det er litt trist å ikke få kose med henne eller slappe litt av, men samtidig er det litt søtt at hun er sånn i farta. Verden skal utforskes og oppleves!
LGVB Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Gutten din virker veldig aktiv men det høres ikke unormalt ut i det hele tatt for meg! Datteren min er 9 mnd og er også aktiv. For å sammenligne det du beskriver så kan jeg si det att sitte rolig på fanget går bare ikke, hun er som en kålorm og må gjøre noe hele tiden. Når hun spiser så er benen i konstant bevegelse og hun tygger gjerne på klærne, hånden eller hvorfor ikke foten? Hun er tempramentsfull og blir lett veldig "gira". Når hun var rundt halvåret husker jeg att jeg noen ganger tenkte på att det kanskje var unormalt etter å for eksempel ha vært på besøk hjemme hos en rolig baby...men altså de er bare så forskjellige disse små, akkurat som oss voksne! Jenten min er noe roligere (mindre aktiv...) når vi er ute på kafe fordi det er så mye hun har å se på. Er sikker på att gutten din er normal! Hvis du fortsatt lurer så snakk med helsesøster på neste kontroll, er ikke noe godt å gå omkring å lure på noe slikt. Ha en fin dag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå