Gå til innhold

Betaler man nrk-lisens når man har kabeltv?

Anbefalte innlegg

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Vi har kabeltv og har aldri fått en nrk-lisens...

Men tv'en står ikke på oss da.

hvorfor kommer ikke regningene?

OG HVOR MYE ER DE PÅ?

ops cas lock

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge man har tv må man betale den..

når man kjøper tv så blir det sendt informasjon om at du har kjøpt tv og da får man lisens i posten..

Skrevet

Jepp, har man tv, betaler man nrk-lisens..............

Skrevet

Du får ikke regning dersom dere ikke har tv registrert i deres navn. Men i det øyeblikk dere får en kontroll, som egentlig er rart dere ikke har hatt allerede, får dere regning. Det koster et par tusen i året er det vel? Alle må betale lisens, dersom de har tv, så lenge den mottar tv-signaler. Jævlig toskete nazi-system..

Skrevet

Man må til og med betale lisens selv om man ikke får inn tv-signaler overhodet så lenge man har tv. Jobbet i en bhg hvor vi kjøpte en flatskjerm til å bruke til å kjøre opp bilder på så foreldrene så de kunne se hva som hadde skjedd i løpet av dagen, hadde ikke kabel, antenne eller noe som helst, men lisens, det måtte vi betale uansett. Idiotisk opplegg...

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan kjøre reklame på nrk!!!

Merkelige greier det der...

Men tv'en står ikke i vårt navn da, så får bare håpe på de ikke dukker opp på døra!

Skrevet

jeg blir nesten religiøs og takker gud for at det er en kanal uten reklame og som faktisk slipper å tenke kommersielt. Bra for barna, bra for toppen.

Skrevet

Jeg er enig med deg. NRK er de siste kanalene jeg ville gi slipp på. Jeg liker vel ikke regninger noe bedre enn andre folk, men kringkastingsavgiften synes jeg faktisk vi får mye igjen for.

Skrevet

har vel ikke noe å si hvem tv`n står på. Hvid du har en tv stående i DITT hjem så skal du betale tror jeg.

Jeg synes ikke man får mye igjen for pengene. Ser så og si aldri på nrk. og synes uansett at det er for høy pris.

men det er jo bare å smile og betale da, hehe :o)

Skrevet

Men Hva når det er bare riks-tv og parabol man kan se på da....Når det digitale bakkenettet setter inn for fullt? Må man betale da også.

Liker aldeles ikke å betale den regningen.... Det er faktisk reklame på NRK.... "dette programmet sponses av...." På alle sports-sendinger....

Er 2 regninger eg kunne klart meg uten: Lisensen og veiavgiften.....

Skrevet

Det er bare sjansen for å bli oppdaget som blir mindre om man har TV i noen andres navn.

Skrevet

dette er nok en sak med litt flere sider enn dette. Men ja; du betaler faktisk så lenge du har en tv i huset.

Eneste måten å slippe unna, er selv å jobb i NRK;)

(der har jeg fiksa meg bra, gitt)

Skrevet

Du kan da fortsatt se både NRK både på riksTV og parabol. Uansett må du betale kringkastingsavgift hvis du kan se TV, uansett hvilke kanaler det er.

Skrevet

vet at man kan se nrk på riks-tv og parabol....men da betaler vi jo for det.... hvorfor betale dobbelt??? Og hvorfor har de reklame på kanalen??

Skrevet

Det man betaler for rikstv er selve overføringen og betalkanalene som ikke dekkes av kringkastingsavgiften.

Reklamer er så langt ifra gratis. Reklamen får oss til å kjøpe ting vi ellers ikke ville kjøpt og til å få holdninger vi ellers ikke ville fåt. Hadde det ikke virket var det ingen som ville betalt for å få vise reklame.

En annen ting er at det bryter opp programmer og påvirker innholdet i kanalene. Smale programmer blir vaskelige å selge reklame til. De vil du derfor nesten ikke finne på reklamekanaler, i hvertfal ikke på fornuftige tider. Om alle kanaler skulle vært reklamefinansiert ville vi fått at veldig ensformig mediebilde med stort innslag av realetyprogram, amerikanske komiserier og fotball. Det er ikke det jeg ønsker meg av fjernsynet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...