♥2 små gull♥ Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Jenta vår på 15 mnd. har det nå. Hoster og hoster og hoster. Legen sa det pleide å være langvarig, men HVOR langvarig?? Feberen er borte heldigvis, men hun er fortsatt litt slapp og hoster masse. Sendte dere dem i bhg. igjen når formen var bra igjen, selv om de fortsatt hoster? Skjønte på han som at det kunne ta LANG tid, betyr det at jeg må ha henne hjemme fra bhg. i mange uker til? Eller er det greit å sende dem i bhg. når de "bare" hoster (og formen ellers er bra selvfølgelig)?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Regner med at hun har fått behandling med antibiotika! Mycoplasma er veldig smittsomt og vi slet med det i fjor. Den ene etter den andre ble smittet hjemme og vi hostet så vi kastet opp...... Alle ble behandlet ellers hadde vi vel hostet ennå.... Om hun har fått behandling så skulle det være trygt å sende henne i barnehagen, om ikke så må du ikke gjøre det før hun har startet på medisin.
♥2 små gull♥ Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2008 Ja, hun har fått antibiotikabehandling, ellers så hadde jeg nok ikke vist diagnosen hennes Hun hoster til hun spyr ja, har gjort det i en uke nå, og har gått på antibiotika en uke. Var hos legen igjen i går og fikk Efedrin i tillegg, i håp om at det skal hjelpe litt på hosten. Takk for svar
Attpåklatten :-)™ Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 For å få svar på prøven ifbm med Mycoplasma så tar det 14 dager! Så mange leger setter igang behandling basert på symptomer, for å prøve å unngå smitte i størst mulig grad. Selv med behandling kan hosten vare i flere uker og verste fall måneder.......bare så dere er forberedt.... God bedring til snuppa:-)
gulrot Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 guttn min fick mykoplasma medio dec, slutade hosta för 1 vecka sedan. så länge hon inte har feber, snørr å slim och almännkonditionen är bra så är barnehage ok. kan hosta upp till 3 mnd.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Hosten kan faktisk sitte i lenger enn 3 mnd.......det vet jeg av egen erfaring..........fryktelig slitsomt!!!
♥2 små gull♥ Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. februar 2008 Vi skal gifte oss om under 1 mnd... kan banne på at vi får det begge to uka før, det hadde jo vært flott... Får krysse fingrene for at det ikke skjer...
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Unnskyld at jeg bryter inn her, men er det det som er kikhoste?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå