Gå til innhold

Jenta vår har kommet, 2,5 uke før termin =D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Verdens vakreste keiserinne meldte sin ankomst etter en nokså dramatisk forløsning 08.02. Hun var ikke rare spira, bare 3204 gr, men lang, 49 cm! 2,5 uke før termin.

Vi er verdens lykkeligste! :D

Vannet gikk 07.02 kl 06 og jeg ble hentet i ambulanse siden hun ikke var festet (for de som husker, har hun danset fra sete til hode siden uke 28. Hun ble snudd til hode 3 dager før fødsel).

Fra vannet gikk, gikk det hele 35 timer før hun ble tatt i et hastesnitt! Da hadde jeg begynt med riefremkallende stikkpiller, og hver gang jeg fikk en ri sank hjerterytmen hennes.

Det viste seg at hun hadde kort navlesnor (50cm), og den lå rundt ryggen hennes, så hver gang det kom en ri, mistet hun oksygen. Det var tortur å ligge og se på skjermen hva som skjedde med henne. Så hun hadde desverre aldri kunnet komme seg ut vaginalt og naturlig. Muligens fikk hun den rundt kroppen da vi var inne og snudde henne den 04.02, men de kan ikke vite det sikkert...

Jeg mistet mye blod under ks'et i tillegg til at jeg fikk en infeksjon (sannsynligvis fordi det gikk så lang tid fra vannet gikk til hun var ute, sier legen), så jeg har vært skikkelig slapp. Oda, som hun skal hete, sank altfor mye i vekt (ned til 2814 gr), og fikk gulsott, så hun ville bare sove og ikke spise. Jeg har pumpet for livet, og ved veiing i går var hun gått opp til ca 3000 gr. Det er helt flott. Men lita er hun ja!!

Gulsotten skal også sjekkes jevnlig fremover. Verdiene hadde ikke sunket mer i går, men stoppet på det samme som i forgår.. Så fredag blir det spennende å se om de har fortsatt NED.

=o

Uansett, er vi overlykkelige for at det gikk så bra som det gjorde, og jeg sitter her med verdens mest velkomne barseltårer, og verdens nydeligste datter!!

=D

Så jeg takker for meg og ønsker alle gravide lykke til videre! Gled dere! Det er verdt alt strev i verden når de først har kommet!!

Stor lykkerusklem fra meg!!

=D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en litt skremmende fødsel for deg. Men bra at alt er fint nå da! Gratulerer så mye! Synes hun var passe stor jeg, like stor som min nesten når jeg fikk dattern min en uke over termin. Men det var godt hun legger på seg igjen og kvitt gulsoten. Nå er det bare kos som gjenstår :)

Skrevet

Så bra at alt ser ut til å ordne seg, selv om dere fikk en litt turbulent start. Gratulerer så mye med lille Oda! :)

Skrevet

Gratulerer så mye. :) vil ikke si hun var så liten da. det samme veide datteren min å det er jo en normal vekt da. Men hun var 54 cm lang! :)

Skrevet

Gratulerer så masse med lille jenta.Godt alt gikk bra. Virket som en skremmende opplevelse.Kos dere masse i barsel tiden

Skrevet

Gratulerer så masse:)

Skrevet

Oj...

Gratulerer så mye med lille jenta di=o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...