Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Ikke akkurat noe hyggelig tema, men...Jeg har vært plaget med veldig hard mage en periode, og dermed har det som må ut igjen vært hardt som treflis...Dette igjen førte til at jeg måtte presse på alt for mye, og resulterte dermed i hemorider som blør...Nå er magen normal igjen, og avføringen likeså, og det er ikke så vondt lengre, men jeg blør fremdeles...Jeg behandler det med Sheriproct salve, men nå har jeg gjort det i snart en uke uten at jeg kan merke noe veldig bedring. Noen andre som sliter med dette problemet? Ringer legen i morgen for å forhøre meg om hva jeg kan gjøre hvis det ikke blir bedre. Har holdt på en uke nå...
reekleim *fødeklar* Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Hei! Jeg har hatt hemorider sen min første fødsel i 2001. De plager meg av og til, men jeg pleier ikke gjøre noe spes med dem. I starten brukte jeg alcos anal (både stikkpille og salve) hvilket virket veldig bra. jeg drakk flytende fiber før at undgå hard mage. i perioder så blør de men så slutter det å blø like fort som det startet. Det skal hjelpe at kjøle dem ned med ex isbiter. Det var nok ikke mye til svar dessverre. Lykke til.
Mauritius:) Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Det viktigste med hemorroider er å holder magen myk og unngå å presse når du er på toalettet,det forsvinner av seg selv etter fødselen. Jeg har hatt plagsomme hemorroider som måtte fjernes kirurgisk, de var store og forsvant ikke av seg selv, jeg måtte vente til jeg var ferdig med føselen for å operere dem bort(6 mnd etter fødelen)! En uke er veldig lite tid for å få hemorroider til å forsvinner, du må spise mye fiber og drikk mye vann for å holde magen myk!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Ok, takk for svar. Ja...jeg er nok alltid litt utålmodig, og venter at ting skal ordne seg veldig raskt, så jeg får vel være fornøyd med at ting er på bedringens vei i allefall:) Drikker masse vann, og tar Duphalak, spiser gulrøtter, frukt og grønt og grove knekkebrød for å holde magen i sjakk, så det bedrer seg vel:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå