Gå til innhold

Hvor mange ammer om natta her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barn på 6 mnd og eldre, ammer dere om natta? Jeg ammer en gang. Nesten alltid sånn i 5 tida...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 5 1/2 mnd., men jeg svarer allikevell...jeg ammer 4-6 ganger hver natt, tar imot alle tips for å få slutt på dette :-)

Hun sovner rundt sju og sover til halv tolv, da starter kjøret!

Skrevet

min er 6 mnd og ammer et par ganger om natta..men det ha värt litt oftere i det siste, vet ikke om det er tenner på gang for han er så urolig og våkner mange ganger..:(

Skrevet

Leah er 6 mnd og jeg ammer 1-2 ganger om natta, alltid i 3 tiden og så i 6-tiden hvis hun våkner..mest for at mamma skal få sove et par timer til:)

Skrevet

Det var veldig likt oss.... Jenta mi er 5 mndr og begynte ved 4 mndrs alder å våkne 4 - 6 ganger etter at hun er lagt ved 19 tida og frem til 7 morgenen etter. Hun starter gjerne rundt 22.30 - 2300 - sånn ca et kvarter etter at jeg har lagt meg.....

Vi begynte med grøt og middag (bruker fortsatt ganske små porsjoner) og nå er vi nede i 2 - 3 amminger om natta. Fortsatt mye synes jeg - førstemann her i huset holdt det med en foring på natta da hun var så gammel (men hun fikk mye MME i tillegg, det gjør ikke vesla). Jeg har tenkt å øke porsjonene litt og se om det hjelper - prøver å amme oftere på dagen, men hun vil ikke ha så ofte dessverre.

Skrevet

Linus er 7,5 mnd og jeg ammer 2-4 ganger om natta.

Skrevet

Jenta mi er 7 mnd i dag og jeg ammer henne for tiden ca 22.30, 2.30, 4.30 og i dag i tillegg 6.30.... tror egentlig ikke hun vaakner for at hun er sulten, men jeg gjoer "alt" for at hun skal sovne av igjen... det har bare blitt verre og verre for vaart vedkommende. Tror ikke det er tenner heller, men hun har eksem og kloer mye da.

Skrevet

Kevin er snart 7 mnd og han får flaske 1-2 ganger om natta. han er nok ikke sulten, men roer seg ikke før han får mat.

har i perioder sovet hele natta uten mat, men ikke nå lenger.

Skrevet

6,5 mnd og ammer 2-4 ganger.

Skrevet

Mi er 6 mnd om under ei uke,så svarer på dette spm jeg;) Ammet 2 ganger i løpe av natta inntil nylig..Så begynte hun å våke annenhvert time og d vil jeg ikke ha noe av etter 6 mnd m nattamming! Begynner å bli sliten jeg:) Har akkurat introdusert grøt til henne (for 2 dager siden) og nå er nattamming nede i 1 gang per natt og ammer også henne i ca 5 tida på natta. Synes d er perfekt jeg!

Skrevet

Min snuppa er 3,5 mnd og jeg ammer 2 ganger (rundt kl. 03 og 06).

Leste ett sted at mann skal amme første natta 8 min, så neste 7 min så 6 min osv. Den 9. natta skal babyen sove uten å våkne for pupp. Har ikke prøvd det selv men vennina mi sier at det virket for henne

Skrevet

Snuppa er 6,5 mnd og våkner som regel 22.30, da roer pappaen henne ned så da får hun ikke pupp, også våkner hun og får pupp ca kl. 24, mellom 2 og 3, og mellom 5 og 6. Er ikke alltid spesielt sulten, så vi får nok prøve å avvenne litt ja... spiser to miniporsjoner med grøt hver dag (vil ikke ha så mye).

Skrevet

Jeg ammer om natten ja og det var helt ute av kontroll....hver 2 time noen ganger. Har vært flinkt og kuttet ned på det. Ammer 19, 00, 04 og 07...men antall ganger skal ned!

Skrevet

8,5 mnd, ammer en gang ca kl 05.00. Nå er det krøll pga tenner, men ca en gang pr natt.

Skrevet

Jeg ammer en en gang kl 05 ca og kl 07, snuppa er 7,5 mnd.... Og det er ganske frustrerende for hun har sovet natta rund fra hun var født, men når hun ble 5,5 mnd og vi begynte m fast føde skal hun ha pupp på natta..... Så dette er jo helt nytt for meg som aldri har vært oppe en eneste natt.... hjelp....

Skrevet

her får hun melk når jeg legger med mellom 22 og 23 og så pleier hun å ville ha pupp 1 til 2 ganger før morgenen.

Synes det er helt greit, men har hatt noen netter nå der hun har vært våken hver andre time og det blir for slitsomt for min del Ikke alltid hun vil ha pupp heller, bare våkner

Skrevet

Minimann er 6 1/2 mnd og jeg ammer normalt 2-3 ganger fra jeg legger ham i 19-20 tiden til vi står opp i 8-9.30 tiden.

Det er ikke noe fast kl. han vil ha mat.

Skrevet

Fram til no så har me samsove, og det har vert amming alt fra null til ti ganger. No har ungen flytta over i eiga seng, ho er 8mnd, og me ammer kun om morgonen, det vil sei mellom klokka 5 og 7. Dersom ho våkner på natta så skal eg amme, men så lenge ho sover så holder eg puppen min under dyna.

Skrevet

Junior er straks 6mnd og får pupp 2 ganger om natta.

Legger seg 7-8 om kvelden. Første mating mellom 12 og 2, neste ca 5-6. Står opp mellom 8-9. Innføring av grøt har ikke gitt bedre nattesøvn her, før var det amming 0-2 ganger om natta.

Skrevet

7 mnd og ammes 2 gang pr natt. vær 3 time.Legger seg i 22 tiden..

Skrevet

Ammes en gang om natten fremdeles, ca kl 0500. Da har han sovet fra kl 1900 og tar seg to timer til på puten etter mmdråpene ;0)

Satser på at han vokser det av seg, han er 10 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...