Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Våkner på natten av at armene, skuldrene og fingrene sover. Det gjør vondt, også tar det lang tid før jeg får følelsen tilbake.. Noen som opplever det samme?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Har det på samme måte, helt forferdelig. Går oppe deler av natten for å prøve å få liv i armene, men de sovner fort av igjenn. Snakket med legen om det, er ikke noe en kan gjøre :-(.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Du har sannsynligvis carpal tunell syndrom =/ Helt ufarlig, men utrolig plagsomt. Har hatt det samme i en måneds tid nå, men nå sovner hånden konstant Men det er bare om natta at det gjør vondt heldigvis. Akurat som det brenner i hånden, og en følelse av at alle beina i hånda er knust. Er nødt for å stå opp av senga for at det skal gi seg.. Det som skjer, er at du får en væskeansamling i håndleddet (trenger ikke synes) og det stenger for nervene som går ut til hånden, og/eller opp til skulderen. Det sa kiropraktoren til meg. Det blir bra etter fødselen.
Mamma05&08 Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Jepp... har det sånn jeg og... Er vel fordi man ligger mere i ro når man sover?? Jeg legger meg ihvertfall i en stilling jeg vet jeg får sove i, gjerne med ene hånden under puta og der ligger jeg til jeg MÅ snu meg eller gå på do
Mamma05&08 Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Hm... når jeg tenker meg om så er det vel egentlig ikke vondt... bare "prikkete"...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Jøss.. Så spennende lesing.. Ja! Det er nettopp sånn som du breskriver det.Hånden sovner ofte i løpet av dagen, men, om natten er det vondt.. Synes det er ubehaglig for jeg kan jo bare ligge på en av sidene nå.. (Ikke magen eller ryggen). Så må jo ligge på armene hvis dere forstår!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Hos meg gjør det vondt og har spredd seg helt opp til nakken og skuldrene
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Jeg sitter faktisk i sengen og sover =( Masse puter rundt meg, så går det på et vis. Men det er så ufattelig vondt, at jeg klarer ikke å legge meg på sidene. Fikk tips om å kjøpe kinner til håndleddene på sånn bandagebutikk/samaritt/apotek, eller sånn ting som kjøler ned, som man kan bruke om igjen og legge i fryseren. Har ikke fått kjøpt inn og prøvd ut, men skal ta meg en tur, slik at jeg får testet. Orker ikke å gå 5 uker til slik =/ (eller i verste fall lenger!!!!) Blir så sliten av å ikke få sove.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Ja, helt enig. Noen må jo gjøres! Kanskje ikke så dumt med halvsitting når vi sover.. Men får du sove da?
bryllupsnatta m/nr.2 fødeklar Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 Skjer med meg også hver natt, spesielt lillefingeren på den armen jeg har ligget på blir helt "lam"...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #11 Skrevet 14. februar 2008 jeg også... Legen min sier at det er fordi jeg har endel vann i kroppen, også i armene. Da blir det naturligvis trangere og mer press på enkelte nerver som igjen fører til at man blir nummen! Helt ufarlig og kommer til å forsvinne så snart man han født:-)
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #12 Skrevet 14. februar 2008 Opplever det samme jeg også, er veldig ubehagelig. Ligger på siden med hendene under puta, er ikke mye som skal til før de "sovner" nei.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 14. februar 2008 #13 Skrevet 14. februar 2008 Her er vi visst mange med samme problem! Vann i kroppen, jeg har to fingertupper som sover kostant! Som det nå nesten ikke er følelse i i tillegg til resten. Hehe, det går heldigvis bort når knøttet er ute!
Mooncake Skrevet 14. februar 2008 #14 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har hatt carpal tunell syndrom i begge mine svangerskap. Fingrene sovner (tommel, pekefinger og langfinger) og det prikker (vondt) nedover armen. Det hjelper å løfte armene og røre på fingrene, men dovenheten kommer fort tilbake. Det er vann ansamling i nervesystemet som presser på nervene. Jeg sover med støtteskinner for håndledd på natten og merker ingenting av syndromet. Løp og kjøp støtteskinner eller spørr om det er noen i familien/vennekretsen som kan låne bort. Dersom du kjenner noen som har hatt musesyke, så er det en god sjanse for at de har støtteskinne Mange hever sengen i hodeenden noen cm og det skal vist også hjelpe. Jeg har har aldri prødv nedkjøling som andre nevner, da mine skinner tar hånd om problemet.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #15 Skrevet 14. februar 2008 Godt å lese alt dette, siden jeg har vært litt bekymret..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå