ZamZam Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Altså luksus er for mange: Frisør, lekeland, kino, resturant besøk, blader i fleng, dyr sminke og dyre klær. Det er jeg jo også egentlig enig i, men er internett, aviser eller blader i postkassen, bil ( er ikke det en nødvendighet da??), blir tv med digital boks en luksus eller er det en nødvendighet? Er luksus alt man kunne ha klart seg uten? en annen ting hva er under kategorien billigmiddager? ( Bare sånn offisielt så er ikke jeg lukusdyr, tror jeg da, men jeg liker å ha internett, bil, tv, nok mat og klær til alle i familien..
Sivalur Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 De siste tingene du nevner er jeg enig i, det må jeg også ha. Men å betale for å få avis i postkassen eller på døren synes jeg er unødvendig luksus. Ikke minst med tanke på miljøet. Avisen kan man like gjerne lese gratis på internett - som de fleste har uansett. Samme gjelder blader egentlig, litt luksus med flere blader i postkassen men er jo litt hyggelig med et blad en gang i blant. Jeg har kjøpt litt for mye blader i det siste, må skjerpe meg der. En annen ting som er litt luksus er å kjøpe bøker. Kan jo låne gratis på biblioteket - bedre for lommeboken og miljøet. Jeg er litt for glad i å kjøpe bøker også, der kan jeg nok spare en del penger. TV med digital boks - hmm. Vi har kabeltv så da trenger vi ikke tenke på den boksen, er kanskje litt luksus med kabeltv da - men vi MÅÅÅ ha tv, hehehehehe.
Bøggly Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Luksus er for meg (i tillegg til en del av det du nevner) å ha egen hytte, båt, reise på hotellturer og utenlandsturer. Dette er nok selvfølgeligheter for mange, men det er da jammen luksus - og jeg elsker det! (Når vi har råd da.... :-(
Gjest ->>- Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Det kommer jo bare an på hva og hvem du sammenligner med. For storparten av verdens befolkning er alt du nevner der ren luksus.
ZamZam Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2008 Tv og telefon må jeg ha.. Bøker også, selv om jeg ikke kjøper nye så ofte.. ( gjør som regel storhandel en gang i året, men da er det nye bøker til hele familien) Det er vel egentlig en luksus, men alle er jo så vandt til å ha disse tingene at det er vel egentlig ikke en luksus mer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå