Gå til innhold

Ny jobb, men noen ting "skurrer" litt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er tredje uka jeg er i denne jobben. Opplæringen er ikke helt til å skryte av, men det går nå smått fremover. Er masse nytt og masse og holde styr på.

MEN arbeidskontrakt har jeg ikke fått ennå. Har spurt vedk. som ansatte meg flere ganger etter den, sist i går. I går ropte hun på han som egentlig er sjefen min og ba han om å fikse dette. Så den ikke da heller nei.

Det tok to uker før jeg skjønte/fikk vite hvem som egentlig er sjefen min. Trodde jo det var henne som ansatte meg som var det. Ingen sa noe om det på intervjuet heller. Ikke ble jeg opplyst om at jeg ikke ville få lønning før i midten av mars, dem sa ikke noe om det på intervjuet eller når jeg begynte der. Det måtte jeg selv finne ut av.

Jeg er ansatt som kontormedarbeider og har et par ganger vært innom produksjonen for å hjelpe til. Neste uke er siste uken til vedk. jeg skal ta over for. I går fikk jeg beskjed om at neste uke måtte jeg være mest mulig i produksjonen. *kremt* Det er ikke DET jeg er ansatt for. Ville det ikke vært mest smart om jeg var sammen med dette mennesket som skal slutte så jeg kan få med meg litt mere? I tillegg har jeg så vondt i beina nå at jeg sliter med å gå. Aner ikke hva som har skjedd med dem. Må ta smertestillende for å klare å gå hjem lissom. Desverre tør jeg ikke å si i fra til dem ennå siden jeg ikke har fått noen kontrakt og er helt ny. Er så mye som virker "rotete" der.

Et eksempel.. Jeg måtte sende noe greier til en kunde med bud i går. Spurte sjefen etter en adresseliste (har kun faste kunder), men fikk da beskjed om å ringe kunden. Kunden stillte selvsagt meg til veggs og sa rett ut at det var da merkelig å ringe og spørre dem. Jeg er jo for så vidt enig med damen, men kunne egentlig ikke si så mye på det.

Hva ville dere gjort om dere var meg?

Vurderer å gå til lege, men føler ikke jeg kan være borte fra jobben.

I tillegg er jeg redd legen skal sykemelde meg, noe som kanskje hadde vært greit til jeg klarer å bruke beina ordentlig igjen.

Ups, nå må jeg se til å komme meg ut døra her. Titter innom i løpet av dagen/kvelden og titter etter svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du MÅ bare kreve en kontrakt! Med spesifisert hva du skal jobbe med og som! NÅ! Vær skikkelig streng med de. Og spør sjefen om bedre opplæring og mer informasjon med en gang, så du kan gjøe en god jobb.

Skrevet

Be om at de definerer arbeidsoppgavene dine helt klart og at du får kontrakt. Det her du KRAV på.

Når det kom til den bedriften, ikke ring dem på den måten. Det skaper dårlig stemning og kan slå tilbake på deg. Bruk gulesider, bedriftskatalogen etc i stedet. De finnes jo der og i brønnøysundregisteret:)

Hørtes ut som en merkelig arbeidsplass, og de er det dessverre mange av!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...