Gå til innhold

UFF; BEGYNNER SNART OG GRÅTE......


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er såå fortvilet nå. Har omtrent ikke sovet på mange uker pga kløe. Det er det samme hver bidige kveld. Legger meg gjerne i ti tiden, for da er jeg stuptrøtt. Men klarer ikke og sovne pga denne intense kløen. Har prøvd alt, men ingenting hjelper. Begynner virkelig og bli skikkelig desperat etter litt søvn nå...... Måtte bare få ut litt frustrasjon her. Skal tilbake på sykehuset neste fredag pga kløen, og blir mest sansynelig satt i gang da. Håper det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff, skjønner du er stuptrøtt da ja..Funker det ikke med skikkelig fet babyolje heller? Jeg bruker Simple sin, og den funker for meg i alle fall- men jeg har vært heldig og ikke vært særlig plaget med kløe..

 

Hva med å prøve hvitvask? Det lindrer jo kløe under vannkopputbrudd- men jeg ville hørt med apoteket om det er farlig å bruke det under svangerskapet, for det vet jeg faktisk ikke..

 

Krysser fingrene for at du får gullet ditt neste helg da, så slipper du forhåpentligvis kløen ;)

Skrevet

Huff. Får du sove litt på dagen, eller? Da jeg begynte å klø midtveis, fant jeg ut at jeg hadde begynt å reagere på skyllemiddelet i sengetøyet. Etter at jeg vasket det med sensitive vaskepulver og skyllemiddel, sluttet jeg å klø. Kan jo være verdt forsøket, om du ikke allerede har prøvd.

 

Så håper jeg vi treffes på sykehuset med baby neste helg:-)

Skrevet

vet dette høres rart ut... men har du prøvd å bade i natron.. slikt pulver man har i matlagingen blant annet. full badekaret og ha en stor spiseskje med det oppi. Dette lindrer kløe og vil lindre kløen over en tid og da kan du kanskje sove....

Skrevet

Kan anbefale JASON aloe vera body lotion, de har den på bl a Vita og H&M. Har kløende legger hver gang jeg er gravid, men etter at jeg begynte å bruke bare den, har det gått over.Men jeg må forte meg å smøre meg etter hver dusj, eller så er det igang igjen! Kan kanskje lindre litt ihvertfall?

God bedring, det finnes jo ikke noe værre omtrent!

Skrevet

Glemte å si at den er organisk og helt uten parabener, bruker den til tre- åringen min innimellom også! :-)

Skrevet

Takk for alle gode råd, jenter. Som sagt så er det meste prøvd, både hvitvask, allergi tabletter, sensitivt skyllemiddel mm... Men jeg får prøve og holde ut. Hadde vært hyggelig om vi traff hverandre der oppe, Åse:)

Skrevet

Tror jeg skal prøve det natron greiene:)

Skrevet

Uff, skjønner veldig godt hva du mener....Har to barn og med begge fikk jeg ekstrem kløe fra uke 26 cirka...og man blir jo bare sååå vanvittig sliten og lei av d...Er bare i uke 25 enda (måtte bare sniklese her inne litt, blir litt lei av temaene som blir tatt opp på 2.tri av og til), men er redd d skal komme snart....Men bare lurer på...Hvor mange uker er du, og er d pga kløen du blir satt igang? Hvilket s.hus i så fall? De to forrige mine kom i 2000 og 2002, og da var ikke legen så opptatt av at jeg hadde dette, tok ikke leverprøve eller noe....men det gjør de ihvertfall nå har jeg hørt...men håper på å slippe unna:)

Skrevet

Jeg klødde veldig i begynnelsen av svangerskapet (13 uker) og da sa legen min at jeg kunne prøve med alergitab. som man får reseptfitt på apoteket. Han nemte også hvitvask... Jeg prøvde ingen av delene da det gikk over hvis jeg passer på å smøre meg med en fet fuktighetskrem på kveldene. Jeg merker fort hvis jeg glemmer å smøre meg en kveld!! Bare å stå opp med en gang... Jeg bruker spenol. Håper det ordner seg for deg!!

Skrevet

Hei snuppemor. Jeg er i uke 37+2. Har tatt blod prøver. Men disse var gudskjelov fine. Har klødd lenge nå. Men blir bare verre og verre. Det er pga dette at jeg blir satt igang, ja. Håper legen fortsatt sier det samme, når jeg skal tilbake. Dette er på sykehuset buskerud. Må bare rose personalet der. For de er enestående og følger deg virkelig godt opp. Har hørt andre som har hatt fine prøver, og dermed ikke blitt fulgt opp noe mere. Som sagt tidligere, har jeg prøvd det meste. Kan ikke smøre meg med noe krem på kvelden, da det bare blir værre om jeg er litt sånn fuktig i huden. Skjønner nesten ikke hvordan jeg skal holde ut en uke til. Snufs. Hpldt på og besvime tidligere i dag. Helt sikkert pga søvnmangel. Dere som klør: Krev og få ordentlig oppfølging med blodprøver.

Skrevet

Høres ut som du blir tatt godt vare på ja:) Har hatt d på samme måte selv, prøvd mye...og å smøre meg på kvelden var ikke noe sjakktrekk.. Bruker babyolje på huden når jeg dusjer nå, og passer på å ta omega 3-6-9, har hørt d kan forebygge...men,men...d vil tiden vise...

Tror ikke legen min kommer til å gjøre mer med saken enn blodprøve....men kan jo evt høre om å bli satt igang går an hvis d blir så ille. Men skjønner godt hvordan du har d nå...ikke bare blir en lei av å klø, men d går jo på psyken etterhvert også..( sikkert mye pga søvnmangel da, samtidig som kløen er uutholdelig...)

Må få høre hvordan d går da, om de vil sette deg igang eller hva som skjer:) Lykke til:)

Skrevet

Takk i like måte. Skal fortelle om jeg blir satt igang jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...