Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Og hva serverer dere? Beregner dere å bruke mye penger på en dåp?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Her blir det mellom 30-35 og blir enkelt koldtbord. bruker vel mellom 2000-3000..
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 har akkurat hatt dåp.vi var 42 stk.fikk låne lokale med kjøkken,gratis.serverte smørbrød,som vi smurte lørdag kveld ,vi var 5 stk.til kaffen hadde vi marsepankake,sjokoladekake, ostekake,verdens beste,og eplekake m.krem.i tillegg kokte vi en stor kjele med wienerpølser til barna,og det var veldig populært.brukte ca. 3500 kr.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Vi var 10 stk. Bare besteforeldre og tante og onkel som var faddere. Vi serverte spekemat og hadde kake til kaffen..... Husker ikke helt hvor mye vi brukte, er 2 år siden. Det blir vel noe av det samme denne gangen....
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Oi, over 40 stk? Stor slekt? Vi regner med å ha bare nærmeste familie på selve dåpsdagen; altså mine og hans foreldre, våre søsken med partnere, samt fadderne. Siden vi har det første barnet av våre søsken, blir det ingen andre barn der.. Regner med at vi kjører koldtbord, samt kaker/is..Vi holder nok dåpen midtsommers, så drømmen er egentlig hageselskap- hvis været holder seg.. Vi har litt tradisjon i venneflokken at venner ikke kommer på selve dåpsdagen, men at de kommer i etterlag- like koselig det :-)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Vel, vi får besøk fra familien fra australia til sommeren, og har planer om å legge dåpen til de kommer, så da blir vi ca 25 av de nærmeste fra min side alene, og jeg aner ikke hvor mange vi blir fra sambo sin side, men han har en liten familie, så vi får se. Jeg har tenkt på catering, men får se ann pris. I værstefall blir det nok "catering" fra meny i form av gryterett. Beregner vel noen tusenlapper. Skal jo ha mat, tilbehør, kaker,og dåpsgave.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Vi blir 16 pluss faddere..... Faddere vet vi ikke hvor mange enda men mellom 2-6. Vi leier lokale gratis og har planer om å lage koldtbord selv. Vi får bekjente til å lage noen kaker til dessert og det er vel det.... Regner med å bruke maks 3000.
Phantom´ Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Blir vel rundt 25. Skal ha fest hjemme, og bestiller nok koltbord fra catering. Tipper det kommer på 4-5000 tilsammen med litt stæsj og mat.
♥gullegull08♥ Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 Hmm! Dette har jeg også tenkt litt på. Vi reiste bort å giftet oss for å slippe å velge ut folk, han har veldig stor familie. Han har 8 par onkler og tanter (16stk) Men han mest kontakt med sine fettere og kusiner..ikke alle da men kan vel ikke bare velge noen? Han har ca 40stk..med følge.. Så har vi nærmeste venner da? Så vi fikk et økonomisk problem når vi hadde tenkt å gifte oss siden bare nærmeste slekten hans var over 96stk... så har du min slekt på ca 30.. også pluss venner.... vil ha litt unge folk i dåpen og... De andre i slekta mi ber alle, siden vi er under 30stk..så de rekner med å bli bedt.... dilemma!!!! Men kanskje bare ha foreldrene våre og søsken, og faddere.? Det var egentlig et godt forslag når jeg tenker meg om.. og ingen blir sure..
Bea <3 Skrevet 14. februar 2008 #11 Skrevet 14. februar 2008 Vi er så heldige at vi bor på- og driver en gjestegård og har eget selskapslokale med plass til 50 prs innendørs og 60 prs utendørs. Planen er selvfølgelig at vi har festen her og har igrunn lyst til å be alle vi kjenner av alt som kan krype og gå Vi har fora opp en gris i vinter som vi slakter til sommeren. Menyen på barnedåpen blir da helstekt svin, potetsalat, salat, dressing og hjemmebakt brød. Til dessert: frisk fruktsalat. Vi satser da på ca 50 gjester! min mann er fra New Zealand og derfra tror jeg ikke det kommer noen i år. De var her i fjor når vi gifta oss, og det er en ganske dyr reise...
Axus' girlfriend Skrevet 14. februar 2008 #12 Skrevet 14. februar 2008 pga hans store slekt blir vi nærmere 30stk med faddere. Da er det inkludert våre besteforeldre, foreldre (hans er skilt og gift på nytt), søskene våre med partnere, tantebarna mine (4stk) og hans stesøsken - er ikke så sikker på om vi trenger å invitere de ettersom vi ikke har noe særlig kontakt med de, og ønsker egentlig å gjøre det billig og smått. Håper på å få laget maten selv, også for å prøve å gjøre det billigst mulig. Vet at både mamman min og til samboeren min gjerne lager en kake hver, det gjør også "stemor" og den ene broren min..kanskje bestille en marsipankake - mmmm... Håper å komme rundt 3000kr, men vet ikke. Har aldri gjort dette før:)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #13 Skrevet 14. februar 2008 Han har en enorm famile bla 7 søsken og alle bor i nærheten med ektefeller og barn. Bare de "nærmeste" ( eller de som forventer og bli invitert ) blir nok nesten 70 stk med faddere............ Fordelen er at alle hjelper til med baking og matlaging , så dyrt blir det ikke :-) Veldig sosialt :-)
*tybber* Skrevet 14. februar 2008 #14 Skrevet 14. februar 2008 Vi blir ikke enige ang dåpen vi da! Jeg vil ha med mine og samboeren min sine foreldre, søsken med parter, ungene dems, besteforeldrene våre OG tanter/onkler av oss. Da blir vi enten 25 eller 28 (ikke sikkert om 3 kan komme). Men sambo vil droppe å ha med tanter og onkler av oss. Så da blir vi enten 15 eller 18. Syns det er så lite jeg.. Aner ikke hvor vi skal ha det. Spørs hvem vi velger å be. Blir vi over 20 leier vi et sted, blir vi under 20 har vi det hos svigers. Mat osv har jeg heller ikke tenkt på enda! *hihi* Så den totale summen på hva det vil koste har jeg ikke peiling på!
Linn og gullet Skrevet 14. februar 2008 #15 Skrevet 14. februar 2008 Vi blir 17 stk+ faddere, det er da mine og hans foreldre, søsken og besteforeldre.. Regner med å bestille et enkelt tapas-bord+ at jeg lager endel.. Kake-bakingen står nok familien for regner jeg med..
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #16 Skrevet 14. februar 2008 Vi er så få i slekta at om alle kommer, oldemor, besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn blir vi bare 14 - 15 stk. Men regner med at vi skal ha noen utenom familien som fadder denne gang så vi blir kansje noen sjeler til. Vi pleier og ha smørbrød og karer/desserter til kaffien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå