Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Har dere prøvd noen av alle disse kjærringrådene for å få igang fødselen? Evt hvilke og funket det eller ikke?
skalha1t etter3.pp Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 ej spiste pizza faktisk den dagen fødselen min starte..bestevenninda mi som hadde termin 13 dager etter med kom heimatte te meg å spiste samme pizzaen å trukje du fødselen hinna oxo starta då..helt rart..skulle ikkje tru atte en pizza skulle gjøre susen..begge fødde før tida..
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Har 2 fødsler bak meg og tror nok de kommer når de er klar. Vi hadde sex og begynte med kynnere som kom gjevnt,men gikk aldri over til rier:-( Prøvde klyster- null virkning. Gikk og gikk, vasket og vasket, nix null fødsel på gang.Dette var med 1 mann. Blei satt igang dagen etter termin pga svangerskapsf. Andre gang orket jeg ikke prøve noe, men samme dag som jeg fødte var jeg hos legen og fikk henne til å måle åpning.....om det var det som skulle til....hm..... hvet ikke. Men forrige uke fikk ei venninne, 2 dager før termin. Jeg ba henne også om at legen skulle kjenne når hun var på kontroll, og samme kveld begynte fødselen...hm...tilfeldig? Ei venninne av meg hadde også god effekt etter modnings sone terapi( tror jeg det var- sånn som knar under bena) Fødselen startet samme kvald. Veldig spennende! Gleder meg veldig til fødsel.
mie76 Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Gikk akkurat to uker over tiden sist. Fødselen startet av seg selv natten før jeg skulle på overtidstime. I de to ukene før ble det meste prøvd: Kanel i store mengder Bringebærkapsler Gikk i timevis i trapper, samt lange kjappe turer. Varme bad. Massering av brystvortene (masse kynnere, som aldri ble noe mer) Dagen før fødselen pakket vi ned leiligheten for å flytte, mye opp og ned og bøy og tøy. Fikk tegningsblødning på kvelden og fødselen satte i gang på natten. Vet jo ikke om det stemmer... En bekjent av meg mener hun satte i gang begge fødslene sine med et varmt bad og et glass rødvin. Men funket ikke på meg :-) Tror nok kroppen setter i gang når den er klar, jeg.
trillemamma Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Jeg og en venninne kjørte over en fartsdumper, av den typen med fotgjengerfelt oppå selve dumpen. For de av dere som er kjent i Bergen, de fartsdumpene som er mellom Arken og Åsane senter. Det hjalp ikke, men det var til gjengjeld veldig ubehagelig.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Skal en prøve kjerringråd,så bør en vite hva en gjør,ikke alle kjerringråd er å anbefale. F.eks kan lakserolje være dirkete farlig. Det å ta klyster hvis barnet ikke har festet seg kan være farlig. En skal heller ikke løfte tungt,det kan også være farlig. Jm sier også at en bør ikke ta på med stor rengjøring,for en må ha krefter til fødselen. Det er sikkert flere ting en ikke skal gjøre,men dette er det jeg kommer på nå. Selv fikk jeg modningsakupunktur,den dagen jeg fikk gullgutten,fikk også beskjed om at jeg kunne prøve med sterk mat,men dette hjalp kun,hvis jeg var skikkelig moden og jeg gikk i trapper. Gikk seks dager over tide,prøvde forskjellige ting før det også,en kjerringråd hjelper kun hvis du er helt moden og da starter du fødseln max en dag i forrveien.Så i bunn og grunn er det ikke noe vits i å stresse med det,men ikke så lett å tenke slik,når alt du ønsker er å holde den lille i armene.
Ewinth Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Vel, det var ikke meningen å sette i gang fødselen, men jeg fødte min første fire dager før termin, og det var dagen etter at vi hadde hatt sex. ikke godt å vite om det henger sammen.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Jeg var innstilt på å gå på overtid (for å ikke blir altfor lei...) og satte igang med modningsakupunktur en halv uke før termin. Var der 1 gang og måtte avlyse den andre timen samme dag som riene startet - og det var dagen før termin...
Djoolia 07+08+12 Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Sex hjalp her gitt... Å gå i trapper funka ikke
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 Sex her også... Prøvde mye forskjellig annet også men til ingen nytte..
Anitahar2barn Skrevet 14. februar 2008 #11 Skrevet 14. februar 2008 sex her og, der jeg var mest aktiv. Dagen før termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå