Gå til innhold

"Ingen blir rik å vanlig arbeid", sier samboeren..og...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...det har han jaggu rett i!

Gjelder vel for de fleste med "normal" inntekt, selv de med litt høyere inntek 400 000 +

Selv hadde vi vel 500 000 utbetalt til sammen i fjor. Og penga de går med de.,... :-S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når man ser på vanene til enkelte folk den luksusvanetråden, skulle man tro at de fleste var ganske langt over middels velstående. Men vi vet jo at de fleste her har helt vanlige jobber, det svarer de i alle fall på "hva jobber du med tråder".

Skrevet

"Man tjener seg ikke rik, man sparer seg rik..."

Skrevet

Kjenner flere som er på vei til å bli det.

Men ingen med luksusvaner nei!

Brodern feks. Han går skole, jobber litt på si - mest i ferier siden studiet i seg selv er veldig krevende, og han har faktisk en hel masse "på bok"!

Jeg misunner han virkelig den summen.

Meen, hadde jeg ikke kjøpt alt jeg kjøper som jeg virkelig ikke må kjøpe - hadde jeg også hatt.

Skrevet

da e vell eg en av dem du hinte til på luksusvanetråen....

å nej vi e ikkje over middels velstående, men vi kjøpe det vi har lyst til.. har lite boutgifter, å med helt ok lønn får vi litt penger å slurve med... sparer litt på bsu begge 2, men kunne definitivt spart mer, men føle ikkje at vi treng det.... Alle e forskjellig...

det som e så rart e at eg førr ett år sia gikk opp 10 tusen i mnd lønn.. men eg har ikkje nokka mer penga tell overs likavell.. jo mer man har,jo mer bruke man....

å vesst du lurte på ka eg jobba me så e eg butikksjef, å sambo støtteassistent...

Skrevet

Men, de fleste har mulighet til å unne seg litt luksus i dag da... Selv om vi er middelklasse er de velstående i dag..

Vi er ikke noe rike, men føler likevel ikke vi må forsake noe...

Helt vanlig arbeidere begge to.

Skrevet

hvis du gikk opp 10 tusen i lønn og ikke merker noe er du i alle fall over middels god på å sløse...

Skrevet

Rik og rik. Man kan klare seg veldig bra på vanlig arbeid. Er man økonomisk kan man fint spare seg opp en del. For halvannet år siden hadde vi et 5 sifra beløp mindre utbetalt pr mnd... Men allikevel er vi like blakke 1 uke før lønning nå som vi var da... Man bruker det man har som regel..

Skrevet

Tror nok svært mange har det rimelig godt i dag ja, sånn sett. Vi bygger oss opp eiendomsverdier og har egentlig et nøkternt forbruk og sparer jevnt og trutt.

Skrevet

ja, å eg innrømme jo at eg sløse masse.. har fått ei utgift i full bhg plass, å kjøpt oss en bil som e 2000 kr dyrere i mnd.. det utgjør 4500.- men resten av penga forsvinn, så merke ikkje at eg har dem ektra etter å ha gått opp 10 tusen i lønn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...