Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 må jeg være uten inntekt for å få overgangstønad? jeg har uførestønad og jeg klarer meg ikke med jeg har i mnd.er alenemor.så jeg lurer på om jeg kan søke om å få overganstønad.
.Ann. Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Neida, du får gradert overgang stønad om du har inntekt. Kontakt trygdekontoret og få et møte,så kan de gi deg mer eksakt opplysning om hvor mye du har krav på.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 står ingenting om det på nav sin side.derfor spør jeg noen som vet her.takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 takk skal du ha! skal ringe i morgen.For her nemlig så opplyser ikke dem om noe som helst hvis ikke du vet på forhånd.
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Klart det gjør det, du er bare for lat til å leite http://www.nav.no/page?id=333 Hva kan du få? Overgangsstønad blir fastsatt ut fra folketrygdens grunnbeløp, og tilsvarer 1,85 ganger grunnbeløpet. Det er Stortinget som bestemmer størrelsen på grunnbeløpet. Grunnbeløpet reguleres vanligvis en gang i året (1. mai) i samsvar med endringene i levekostnadene og det almene inntektsnivået. Overgangsstønaden blir redusert dersom inntekten din omregnet til årsinntekt (månedsinntekten x 12) tilsvarer mer enn halvparten av grunnbeløpet. Stønaden blir da redusert med 40 øre for hver krone du tjener ut over halve grunnbeløpet. Likestilt med arbeidsinntekt er dagpenger under arbeidsløshet, sykepenger, stønad ved barns sykdom mv., rehabiliterings- og attføringspenger, foreldrepenger, svangerskapspenger og tidsbegrenset uførestønad. Stønaden faller bort i den utstrekning du mottar andre trygdeytelser til livsopphold eller tilsvarende ytelser fra utlandet.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Jeg er ikke for lat til å lete.problemet er at jeg ikke skjønner alt det der.tenkte kanskje noen her kunne forklare det til meg.bare det.men takk for at du fant det men det var det jeg ikke skjønnte da vet du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå