Gå til innhold

Hovent i underlivet, noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går og i dag har jeg merket at jeg er hoven på hver side av skjedeåpningen, nesten som en pølse som ligger på hver side.

Er i uke 32+2, men er en viss sjanse for at jeg skal føde tidlig siden jeg fikk i uke 33+6 sist.

Merker denne hevelsen bare når jeg sitter rett opp og ned, og har merket det mens jeg har sittet på do begge gangene. Hvis jeg legger meg ned og kjenner etter, så blir hevelsen borte. Virker som det kan være tyngden av babyen rett og slett.

Han ligger nå i seteleie forresten.

Noen andre som har opplevd eller hørt noe om slike hevelser?

Har ikke blødning eller smerter.

Litt bekymret!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan minne om det jeg har....... Det jeg har er rett og slett svære åreknuter.....

Skrevet

Ja, fant akkurat flere tråder her som tyder på at det kan være åreknuter.

Tusen takk for svar :-)

HI

Skrevet

For noen frekke svar!!! "ikke rart mannen din ikke har lyst på deg lengre" ???

Utrolig dumt, også undertegnet anonymt og da.

Skrevet

Noen som har veldig lite å gjøre ser jeg, med å komme med slike latterlige usakelige utsagn... Lite å gjøre anonym? eller rett å slett sjalu? eller eier ikke noe liv selv?

Også seff undertegnet anonym ja... snakk om å være feig!

Må jo le av deg, er vell du som har vært inne på flere andre tråder og kommet med slike latterlite innlegg kanjeg tenke meg, kan da umulig finnes 2 slike som deg her inne....

Skrevet

Enkelte har bare ikke annet å ta seg til... men nå skal jeg svare på spm ditt ;) Jeg har nesten det samme som deg, men jeg er hoven inni, så jeg har ikke kunnet ha noe sex i det hele tatt siden jeg var 6 mnd på vei..sånn var det sist gang også..vet ikke hvorfor jeg blir sånn,men har bare blitt det begge gangene..men det går seg fort til igjen etter fødselen:)

Skrevet

Tusen takk for de seriøse svarene. Og til anonym som slenger med leppa vil jeg bare si at mannen min ALLTID har lyst på meg!! Tror kanskje du bør sørge for å ha mest mulig familie rundt deg når babyen kommer, for du er tydeligvis IKKE særlig moden for å bli mor!! Må kanskje komme over fjortis-faktene før du kan oppdra barn!

Prøv ring-pigg eller tulle-ringing på tlf heller hvis du kjeder deg!

Skrevet

Jeg tror det må være en dritt unge som har laget seg profil her inne... som svarer så frekt.. vi får bare overse det... Ellers er det ett galt menneske... Noen som vil provosere i allefall... Slike usakelige uttalelser fra Anonym får vi bare la være å kommentere tror jeg - det er jo derfor de sikkert blir lagt ut - for at vi skal kommentere det...

På andre siden sitter enten en idiotisk mann - guttunger - eller andre twisted mennesker og ler rått.. finnes mange syke folk der ute....

Skrevet

Så etter en dag her, siden mange her er så opptatt av modenhet og alt dette her..Jeg visste ikke om noen slike tegn jeg. Men så at jeg var litt hoven ja. Men ikke noen åreknuter. Hodet har festet seg, så regner med det er naturlig.

Skrevet

jeg har også gått og hatt slik nedpress og hovenhet i leppene, tror det var fordi jeg var mye oppe og gikk og slappet ikke av ... så når jeg kom inn i uke 27 så hadde livmorshalsen min gått ned til 2,5 fra 5,2 en uke tidligere, og da var det veldig hovent der nede husker jeg.

men da jeg holdt senga slappet av så sluttet det å være så hovent og 2 uker etterpå så var jeg tilbake på sykehuset på sjekk og da hadde livmorshalsen gått opp til 4,2 :)

Og hevelsen var borte..

Grunnen til at det var slik, var pga jeg stressa mye, var å gikk turer osv...har 2 unger fra før..

Og dette førte til mye kynnere og nedpress og dermed kortere livmorshals.

Men alt er fint nå:)

så mitt tips er slappe av ikke gå eller stå mye:)

Lykke til!

Skrevet

Ser folk snakker om noen frekke svar her.......Ser ikke noen frekke svar på denne tråden.....Er det noe som er fjernet eller? Eller er det en annen tråd folk snakker om her?

Skrevet

blitt fjernet ser det ut som,og på de andre sin reaksjon så var det nok med god grunn....

Skrevet

Jeg er hoven jeg også, har en stor åreknute. Googla fenomenet for en uke siden, da jeg nesten var på nippet til å ringe jordmor- og spørre hva dette var for noe, krisemaksimerte en smule ja.

Fant ut på nettet at dette ikke er så mye å gjøre med og rimelig vanlig. Vi bør prøve å ligge høyt med underlivet når vi sover, og heller ligge hvis vi sitter i sofa, og heller sitte enn stå... Det skal visstnok finnes en olje på apoteket eller helsekost...men husker ikke hva det heter, men som sagt du kan google: åreknutter og ytre kjønnsleppe - da finner du reklame for oljen.

Håper det ikke blir verre for noen av oss og at vi får flere..

Skrevet

Er selv hoven nedentil spesielt skambeinet og nedover mot kjønnsleppene. Trudde det var bare meg, blir så glad for å lese at andre også sliter med noe av det samme(flott nettside det her hvis vi ser bort ifra alle idiotene som kommer med søppelinnlegg). Har stresset mye i det siste, så det kommer nok noe av det, men kan man risikere tidligere fødsel, eller misfostod jeg noe av ett av innleggene over ?

ps signere med anonym da det er litt personlig man prater om her

Skrevet

ja jeg fikk beskjed om at fortsatte jeg slik kunne babyen komme før tiden,, i og med at mye stress påvirker kroppen slik at en får kynnere, og kynnere påvirker nedpress som igjen kan forkorte livmorshalsen og som da igjen kan sette igang rier...

så jeg fikk streng beskjed om å ta ting med ro!

Merker stooor forskjell etter jeg har tatt ting veldig med ro, ikke like mye press eller kynnere... straks jeg stresser så kjenner jeg det igjen..

Så når jeg begynner å bli klar for at babyen skal komme, da vet jeg iallefall hva jeg kan gjøre for å sette litt fart i sakene..

stå og gå masse, og gjøre masse husarbeid..så blir det fart på sakene:)

Skrevet

He he. Godt at kommentarene ble fjernet ja, for det var litt provoserende(i ett sekund i hvert fall).

Veldig fint å høre om andre som opplever det samme også. Livmorhalsen min har også bli forkortet fra 4,5cm til 2,5cm på veldig kort tid. Går ofte til kontroll fordi jeg er i fare for å føde for tidlig. Nå er det bare under to uker igjen til babyens lunger er modne og alle "farer" er over i følge legen. Etter det(uke 34) er det ikke så farlig om babyen kommer sier hun. Da vil han(blir gutt) bare være litt slank, men ikke ha noen andre problemer.

Men hvis jeg har åreknuter, så synes jeg bare det er rart at ikke legen som utførte GU på meg på tirsdag kommenterte det...??

Nei, får bare holde meg i ro noen dager til. Så får jeg heller gå korte turer etter uke 34 (er i uke 32+2 nå). Men må vel fremdeles ta livet ganske med ro, for er jo ikke om å gjøre at babyen kommer i uke 34 heller :-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...