HeidiPeidiBeibi Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Hei! Vi vurderer sterk å reise til Venezuela med vår vår lille snuppe i sommer, for å besøke noen venner. Hun vil da være litt over 1 år, og det er så mange som er så negative til at vi skal ta henne med på så lang tur. Tenker jo litt selv på om det bare vil være en negativ opplevelse for henne med så lang flytur (rundt 10 timer). Hun er jo akkurat på det stadiet hvor hun begynner å gå (krabber som en gal allerede) og det er vel ikke akkurat lett å få henne til å sitte stille da... Og nytt spørsmål melder seg- flyselskapene legger opp til at 1 åringer skal sitte på fanget og ikke ha eget sete. Hvordan fungere det på så lang tur, med soving osv??? Er jo veldig stor prisforskjell om vi må ha eget sete til henne. Alle dere som har reist til Thailand for eksempel, hva har dere gjort? Og tidsforskjell- hvordan funker det? Vil gjerne dra, og vi er ganske sporty av oss når det gjelder å ta med oss snuppa på tur. Vil bare ikke gjøre noe dumt, klarer ikke helt å se for meg hvordan hun kommer til å være når hun er 1... Noen som har noen gode/dårlige erfaringer, råd eller tips å komme med så setter jeg stor pris på det???
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Jeg har flydd med min da han var 1 år. Turen er slitsom, fordi de ikke vil sitte på fanget ja. 11 timers flytur, 9 timers tidsforskjell samme retning som dere skal. På vei over skrek vi oss til et sete ledig mellom oss, der kunne jeg legge han ned når han sovnet, og han kunne stå litt i setet og ha lekene sine der. På vei tilbake fikk vi bassinette, da sov han nesten hele turen. Vi fikk da den første raden og der kunne han drive på litt på gulvet, krabbe etc. Sjekk med flyselskapet om pris på eget sete, men vil tro det blir rundt 50%. Vi kom frem på kvelden, da la jeg meg sammen med han og han sovnet greit. Gikk veldig greit med tidsforskjellen der, han tilpasset seg helt fint. Hjemover hadde jeg et h.... i to uker med å få han tilbake i norsk tid:( Ellers hadde jeg pass, billetter etc i en liten gjennomsiktig toalettmappe på turen, hadde mappen i vesken min. Greit å ha alt tilgjengelig hvis den ene må bære baby og den andre må ta håndbagasjen, slipper å stå å rote rundt i vesken etter de forskjellige tingene:) Ta med et teppe til turen som du kan legge han ned på, stelleveske med stelleunderlag, vaskeservietter for hender, våtservietter til stell. Ellers ta med nok mat, det ble flere måltider enn jeg hadde beregnet, så han var litt sulten på slutten. Ellers er det lurt å ha et lite lager med av bleier og sinksalve, min fikk sånn utslett av de amerikanske bleiene at han blødde. Ellers er de veldig "babyvennlige" på utenlandske selskap syns jeg. Fikk ingen stygge blikk selv om han hylte før han sovnet på tur bortover, og vi fikk vann etc når vi trengte det. God tur!!
HeidiPeidiBeibi Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2008 Så du ville fortsatt reist igjen selv om det var en slitsom tur? Trodde ikke det fantes bassinette til 1 åringer? Er ikke det en sånn bag som henger på veggen? Må sjekke ut det. Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Hehe, ja vi skal reise snart igjen, han har besteforeldrene sine der:) Så ville reist igjen ja, selv om det var slitsomt på turen. Men ville kanskje ikke reist bare han og jeg, er greit å være to:) Han var eneste baby om bord, så vi fikk bassinette, selv om han måtte ligge i den med bena bøyd:) Litt trangt ja, men han var innenfor vektgrensen så da var det greit. På internasjonale ruteflygninger er det ofte bare en bassinette, og på vår reise var det først til mølla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå