Anquor Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 I morgon skal eg til legen å få satt inn hormonspiral -Er der vondt? -Vondt etterpå? - Vart du ei hormonbombe? -Greit å bli gravid etter at du hadde tatt den ut? - Vart du gravid med den inne? -Kjenner mannen noko av den? -Blødde du mykje? -Ellers andre erfaringar? pliis Grus meg no!' Veit ikkje om eg vil likevel
mammmamia ** Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Åwææh, henger meg på denne jeg, trenger tips..! Gosj, vet ikke om jeg tørrrrrrr.... Bivirkninger?????? Kviser? Vektøkning?
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Mine erfaringer: - ikke vondt å sette inn - ikke vondt etterpå - blødninger i ca et halvt år etter omtrent kontinuerlig - blødninger ustabilt det neste halve året - har ikke prøvd å ta den ut for å bli gravid, så det vet jeg ikke.:-) - har så langt ikke blitt gravid med den inne og håper IKKE jeg blir.:-) - har ikke hørt fra mannen at han kjenner den nei - nå synes jeg det er en fantastisk prevansjon som jeg ikke trenger gjøre noe med på lang tid.:-) Lykke til i morgen!
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 - ikke mer kviser enn jeg normalt har rundt mensentid - ikke mer vektøkning enn hva man kan forvente når man har levd litt usunt i en periode......:-)
Pixie Power Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Så veldig mange som skal sette in h.spiral for tiden, da ;-) Men kan svare her også, jeg: -litt ubehagelig å sette inn, menssmerter resten av dagen. Blødde et par dager, mistet så mensen helt. Har blødd ca 2 ganger på 2 år. - ingen store bivirkninger. (Til tider litt ubehag, men ikke direkte smerter i området rundt, men har vært måneder mellom hver gang). Ellers ikke påvirket vekt, humør, hud, matlyst eller sexlyst.
rampeguttmammaen:)) Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 - gjorde ganske vondt å sette den inn desverre, men det gikk jo forholdsvis fort da. - hadde litt mens smerter noen dager. - mannen kjente ingenting. - jeg mistet mensen fullstendig. - ingen ekle bivirkninger - beste prevensjon jeg har prøvd!
Anquor Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. februar 2008 takk for svar! håpar på å miste mensen og at eg ikkje blir noka hormonbombe ;p men ser ikkje ut som om nokon her har blitt det . bra (det gjorde pillane med meg!) håpar på minst mogleg ubehag også gjerne fleire erfaringar om nokon vil dele
Sommerfugl78 Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Er bare noen uker siden jeg fikk den, så kan bare svare litt: - fastlegen greide ikke sette den inn, så måtte til GU, der fikk jeg smertestillende, men var vondt likevel ja - var ikke i form resten av dagen, og spydde da jeg kom hjem (jeg som ikke spydde én gang gjennom hele svangerskapet) - småblødninger hver dag
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 -Er der vondt? Skal ikke lyve. Det var veldig vondt. MEN; jeg satte inn spiral 2 år etter fødsel! -Vondt etterpå? Ikke vondt, men det murret ganske bra de neste dagene. -Vart du ei hormonbombe? Å ja. Har vurdert å ta den ut, for jeg er en biatch for tiden. -Greit å bli gravid etter at du hadde tatt den ut? Ikke tatt den ut enda. -Vart du gravid med den inne? Ikke foreløpig, og håper for guds skyld ikke det! -Kjenner mannen noko av den? Nei. -Blødde du mykje? Både og. Blødde av og på 10 dager etter innsetting. Så blødde jeg ikke noe på en måned og deretter blødde jeg i en måned. Nå blør jeg litt dan og vann. -Ellers andre erfaringar Ikke gått opp i vekt, huden min har endelig blitt fin og ren (har egentlig problemhud), men får fort fett hår (? vet ikke om det er sammenheng eller sjampoen). Kommer ikke på noe mer. Å jo. Jeg har like lyst på sex som jeg har lyst til å rive av meg foten. Rart det er et så sikkert prevensjonsmiddel? Hihi...
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 13. februar 2008 #10 Skrevet 13. februar 2008 Sånn for å skremme deg skikkelig. Jeg hadde veldig vondt når den ble satt inn, vondt et par dager etterpå. Blødde kontinuerlig i 6mnd, halvannen måned der jeg trodde jeg var i vanlig syklus, så blødninger i fire uker til. Vet ikke hvor lenge jeg gidder detta altså. Blør ikke mye, men ørlitegrann hver dag....
TurboPrinsessen:-) Skrevet 13. februar 2008 #11 Skrevet 13. februar 2008 -Er der vondt? Nei kjente ikke noe. Fikk satt den inn 12 uker etter fødsel, skal visstnok være beste tid, for du har ikke kommet helt tilbake etter fødsel. -Vondt etterpå? Nei, har ikke hatt vondt etterpå. Har hendt en sjelden gang at jeg har hatt veldig svake mensmurringer, hvis jeg kan kalle det det, men veldig sjelden - Vart du ei hormonbombe? Nei, ingen endring. Reagerte ikke på p-pillene heller. -Greit å bli gravid etter at du hadde tatt den ut? Ikke tatt den ut for å prøve enda, håper det ikke går så lang tid når den tid kommer:-) - Vart du gravid med den inne? Nei.. -Kjenner mannen noko av den? Nei, ingenting -Blødde du mykje? Har vel hatt en og annen liten dråpe, men det hører også til sjeldenhetene. Trodde jeg kom til å blø i flere uker etterpå, men jeg har vært en av de heldige, som ikke har hatt mens siden jeg fikk satt den inn. Det er over 1år siden.. Deilig! :-) Men jeg ser no frem til å ta den ut, det betyr at vi har bestemt oss for nr 2 :-)
Kosel Skrevet 14. februar 2008 #12 Skrevet 14. februar 2008 Satte den inn for en mnd siden. Det var 6mnd etter fødsel. Merket ikke noe til insettelsen. Eller kjente jo forsåvidt at den ble ført inn, men det var i hvertfall ikke vondt. Ville vel nesten si det ikke var ubehagelig engang... Viktig å klare å slappe HELT av når man er på gu-sjekk generelt, så er det ikke så unehagelig. Syntes det værste er spektelumet jeg... Ingen murringer, ingen menssmerter,ingen vektøkning, ingen humørforandring. (ja, vet det ikke er så lenge siden jeg fikk satt den inn da - men always positiv) Jeg har slitt med migrene, men har ikke hatt noen økning i antall anfall, snarere tvert i mot! Eneste jeg syntes er litt (er kjedelig rikrig ord...??) er at jeg de siste 14 dagene blør. Bare pittelitt, men kontinuerlig. Leser her at noen har hatt det sånn i et halvår....æææææææ - da kommer det til å rable for meg,...hehe
Anquor Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 14. februar 2008 Tusen takk for svar alle sammen!!! Men er ikkje det typisk at når eg har grudd meg og manna meg opp til å få gjort det, og sambo som har gledd seg til det så ringer legesenteret kl 9 i dagtidleg og seier at fastlegen min er sjuk, men eg kan få ny time 27 mars!!.... Tok no den timen, men lurer på å ringe ned å spør om nokon andre kan gjere det...ei kvinne og kanskje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå