Gå til innhold

Jobb?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som ennå er i 100% jobb? jeg er i 100% ennå..er i uke 33 nå. Skal sykemelde meg 50% fra neste uke.. sliten nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre har jeg vært mer eller mindre sykmeldt siden september. Men å sitte på kontor 8 timer om dagen og kaste opp mellom hver samtale (spesiellt når doen er opptatt) på tlf var ikke noe særlig. Har jobbet 50% i perioder og håper å gjøre dette de siste ukene før permisjonen begynner. Det er kjedelig å bare gå hjemme.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jo, forsåvidt, jobber med hovedprosjekt, bachelor oppg, så er i jobb hver dag hos en bedrift og utvikler programvare:P .. dette skal leveres i midten av mai, ca 1 mnd etter min termin:P

 

ellers er jeg 80% sykmeldt (siden desember, u22) fra min jobb som instruktør og PT i sats... pga bekkenløsning. og generelt at det jobben er vanskelig å utføre nå:P

 

jeg begynner også å bli sliten, er uke 31/32 nå.. men jeg må jo bare fortsette med oppgaven så lenge jeg klarer.. helst hele veien:P usj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er fortsatt 100% i jobb:) Har vært utrolig heldig med svangerskapet, og siden jeg har en svært stillesittende jobb (kontor) så har jeg klart meg bra. Begynner selvfølgelig å bli litt sliten nå i uke 31/32 men ser for meg å jobbe helt frem til permisjon:) Gleder meg syykt mye til permisjonen da.

 

Har egentlig ikke så mye valg når det gjelder å jobbe da, siden jeg har en vikarkontrakt og er avhengig av å tjene opp mest mulig for å få bra med foreldrepenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått 50 % sykmeldt hele veien jeg. For å ikke slite meg fullstendig ut, og ha overskudd til gutten vår på 4 og selvfølgelig mannen min. Veldig godt å være ferdig kl 12, trene, gå turer, gjøre unna husarbeid og lage middag til mine kjære kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet 100% helt til nå på mandag da jeg var ferdig med min 33 uke. Så nå jobber jeg 50%, og satser på det til permisjon 12.mars. Jobber i butikk, men det går faktisk overraskende bra. Problemet ble å ha overskudd til te tre barn hjemme. Mom from hell:) En er min og to er sambo sin, og jeg har hele tiden sagt (på tull seff), at jeg er den onde stemor:) jeg og barna har tullet litt med det. Lurer på om det nesten ble tilfellet her.. Så jeg måtte bare sykmelde meg. Nå går alt mye bedre, og det hjelper på samvittiheten, skal jeg love!!

Er jo ikke meningen at en skal slite seg helt ut heller.

Var redd for at legen min ikke ville sykmelde meg, han har ikke vært helt god på det. Så jeg har holdt ut i det lengste, med lite søvn, mye hodepine og oppkast. Men å få 50% gikk bra. Da jeg skulle gå, sa han: "Ja, du må jo nesten betale for denne legetimen, da dette ikke er svangerskapsrelaterte plager"... (!) Da sa jeg:"Neeeei, du mener ikke det nei....". han: "Neeei, men vi krysser det av her alikevel, så slipper du å betale". Akkurat som at han da hadde gjort meg verdens største tjeneste...Hjelpe meg!! Ja, ja, gikk greit. Ferdig med det nå!

Blir bare litt satt ut innimellom:)

Håper dere alle klarer å kose dere mot slutten, og at ting går godt for oss alle...(begynner å nærme seg, og jeg er fremdeles ikke helt klar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet 100% frem til nå på fredag, fra mandag av er jeg 100% sykemeldt. jobber i barnehage, vanskelig å tilrettelegge der. og så fikk jeg masse pes fra sjefen om at jeg var for mye hos lege og jordmor (har en kronisk sykdom og går på masse tabletter, så jeg trenger ekstra oppfølging). rart å bare gå hjemme, men skal bli litt godt å, merker jeg er sliten nå. er i uke 32;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også jobbet 100% (eller mer...) fram til nå, men tror jeg vil be på mine knær om 50% på neste legetime. Nå er det mindre enn 2 måneder til termindato, og jeg er såå sliten! Kveldene og helgene går bare med til å sove og hvile:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sykemeldt 100% for to uker siden, da jeg var 31 uker på veg. Jobber som servitør, og det er lange arbeidsdager med mye gåing, tunge løft og stress, så jeg er egentlig fornøyd med å ha klart å jobbe 100% så lenge. Men nå er jeg altså SÅ sliten, så jeg ba om sykemelding. Håper å gå ned i 50% nå da, så jeg kan jobbe noen dager i uka. Blir litt kjedelig i lengden å bare gå hjemme også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobba 60% sidan rett før jul.

Har så mykje avspasering og ta av at eg hadde siste arbeidsdag på fredag.

 

For meg kunne eg jobba litt til og heller fått pengane, men i jobben er d vanskelig å være der så lite. Så no gleder eg meg til å ta meg av dattera mi, samboer, være sosial og gjere ting eg ikkje har orka i heile høst, for eg var så trøtt og kvalm at eg av og til har lagt meg samtidig som dattera mi om kvelden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Eg jobbar 100% og har gjort det heile svangerskapet. Har litt vondt i ein fot no og då men det kjeme og går. Eg er no i veke 32 og trur eg skal klare å jobbe fram til eg går ut i permisjon. Men det gler eg meg stort til for no kjenner eg at eg er kjempesliten. Men men no er det ikkje lenge att.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 uker i morgen og har vært 100% sykemeldt siden 7, januar da legen min nektet å gi meg en 40% sykemelding... Jeg er diagnostisert med "høyrisiko svangerskap" pg mye kynnere, og har merket enorm forskjell etter at jeg ble sykemeldt. Har bare 10 prosent av kynnerne når jeg er hjemme, enda jobben min er stillesittende! Har holdt kontakten med jobben hjemmefra, og stikker innom på besøk, og det var ganske kjedelig i begynnelsen, men nå begynner jeg å venne meg til å ta det litt roligere, og det er i grunnen ganske deilig.

 

Skal tilbake i jobb 30% så snart "pliktpermisjonen" er over da, det blir vel i midten av mai - gleder meg til å få jobbe litt igjen! Og så er det å jobbe fullt fra 1. september, da overtar samboeren min permisjonen og skal få stelle barn og hus i fem måneder. Det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv i uke 33, uke 34 på lørdag og jobber stadig 100%. Går ut i permisjon om 2 uker og planlegger å jobbe fult ut den tid. Arbeider i en mindre dagligvarebutikk som butikksjef og gjør stadig alle oppgaver fra oppsetning av varer, til kassearbeide og varebestilling. Det har holdt hardt og holder nok kun ut på egen vilje/stolthet. Er ikke mye værd når jeg kommer hjem, så gleder meg til permisjonen begynner. Tror det er veldig individuel fra person til person og om man har børn fra før, hvor lenge man evt holder. Jeg har ingen børn fra før og derfor ingen som der skal være energi til når jeg har fri-utover mannen som er flink til å ordne tingene hjemme:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 31 og er fortsatt i 100% jobb. Prøver å stresse litt ned med å ta noen hjemmekontor-dager innimellom men ellers håper jeg å kunne være i full jobb til jeg går ut i permisjon.

Skal ta påskeferie da. Blir deilig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 100% og regner med at jeg kommer til å gjøre det frem til jeg går ut i permisjon om knappe seks uker. Har to små barn fra før, så jeg teller ned ukene til jeg kun skal kose meg hjemme sammen med familien nå;) Er veldig sliten i perioder, men er heldig som har en mann som stiller opp ekstra når det trengs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb? Husker nesten ikke.... har jobbet 58,5 timer siden 12. september...... den vesle lager bare ugang for meg....

(har jo vært innom der og funnet frem ting osv og veiledet en del på tlf..., men det teller liksom ikke...)

 

Nå er det heldigvis "bare" 8 uker til termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 100% jobb. Sitter på kontor da, så det går veldig greit. Tenker jeg blir i full jobb fram til permisjon - nå er det bare 4 uker til permisjonsstart. Og jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg stort!!! Blir godt å sove lenge noen uker (ja, hvis ikke babyen kommer lenge før termin da - men det er vel ikke så ille det heller ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har akkurat gått ned til75% stilling jobber som kokk, men jobber nesten 100% ennå, var bare vekke 7 timer i februar. men blir vel litt mer no i mars. kjenner det begynner å bli tungt å løpe rundt på kjøkkene hele dagen=) trives på jobb, men skal jo fungere hjemme og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 33 og har til nå hatt et fantastisk svangerskap, har studert fulltid og jobbet ved siden av studiene. men nå er jeg skikkelig sliten og orker ikke å sitte foran pcen så mye med masteroppgaven min. tankene flyr og klarer ikke å konsentrere meg, går med konstant dårlig samvittighet fordi jeg føler jeg jobber for lite med oppgaven og gleder meg veldig til permisjonen om en måned!! det skal bli fantastisk å kun tenke på beibisen, gjøre utstyr innkjøp og forberede meg til fødsel og det å bli mor. er det andre som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...