Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns nesten det er fælt å si, men vi har jo alt og trenger ingenting. Lever jo i en overflodsverden så sånn sett så er det mange andre som trenger ting mer enn oss.

Hun har stort sett alt hun trenger og nå spør jo selvfølgelig hele familien hva hun ønsker seg til 1-årsdagen sin som er rett rundt hjørnet.

Nesten så jeg har lyst å be de om å sette inn penger til redd barna eller noe lignende i stedet. Men samtidig så er det jo vesla sin første bursdag og det er jo koselig for både henne og familien og kunne gi henne noe.

Noen gode tips? Hva ønsker dere andre dere?

Klær er alltid kjekt å få, men har dere noen andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ønske oss tripp trapp-stol, gjerne at noen spleiser.

Hvis man har "alt" erd et jo veldig greit å få penger satt inn på fond e.l.

(ikke en beste tiden for fond nå, men det tar seg vel opp igjen..)

Bøker synes jeg også er fint, man kan jo få bøker for barn som er litt eldre enn 1 år også, så er det mer å velge i.

Men ikke dumt å gi litt til Redd Barna e.l heller da!

Skrevet

Tripp trapp stol er kjempefint, men vi har faktisk den som jeg brukte når jeg var liten.

Bøker er også fine ting å få, har satt det opp på ønskelista :)

Har en sparekonto til henne, men så er det jo det at noen vil så gjerne gi en ting,hehe...

Skrevet

Velg et mønster i hardangerbestikk til henne, eller ett mønster til sølvskjeer. Så kan familie og venner gi det opp gjennom årene, og når hun blir voksen har hun fullt sett. Det har nemlig jeg etter at mamma var lur ;o)

Skrevet

Bortsett fra ett-års leker er det jo mange andre gaver dere kan ønske sm hun kan bruke på sikt da!

* trehjulsykkel

*sandkasse

*bøker

*sånn bil man kan sitte på eller gå med (ikke gå.stol)

*ski

*akebrett

*slagbenk,stol etc med koselig motiv (tusserogtroll.no f.eks,vi fikk slagbenk derfra til dåpen med bamsemotiv og dikt til vesla. Kostet 1600 kr)

*lite badebasseng

*ball

*uteleker hun kan bruke til sommeren

*huske

*seng

*gyngehest

Skrevet

Ellers så har porsgrunn et nydelig prinsesse service som består av kopp,tallerken og suppeskål til rundt 2-300 kr.

Signerer også den over her med og spare sølv/hardanger! Det er ikke dumt!

Skrevet

Her får barna sølvskjeer av mine foreldre i gaver.

Nå som eldste er eldre og har større "forventninger" til gavene får hun også noe ekstra fra de.

Har også fått mye annet av "personlig verdi" Mamma har brodert adventskalender. (Jenta har bursdag i mai!!) Bestemoren har strikket og sydd masse. Alt fra klær til jenta selv, til klær og utstyr til dukken.

Eine tanta er også flink til å gi strikket klær. Jeg elsker de gavene (";)

Bøker er også en hit hos oss. Vi har ei Billy bokhylle fra Ikea full. (ei av de store) Kjempekjekt!!

Får ikke nok av bøker, samtidig som de kan brukes flere ganger bare det går litt tid mellom. Bøker er jo viktig før de fyller 3 år også. Til flere ord de hører til bedre blir de å prate :)

Når eldste ble litt eldre var det også kjekt å få penger hun kunne sette inn på sparekontoen sin selv :)

Skrevet

Tusen tusen takk for mange kjempefine tips. Tror jammen meg jeg skal sette opp sølvtøy. Har selv fått det av mine besteforeldre til bursdag/jul opp gjennom årene og i dag har jeg komplett, noe jeg setter veeeeldig stor pris på.

Bøker elsker hun og har ganske mange av, men som det sies over her - hun får aldri nok av de og elsker å sitte å bla i de, se på bildene og bli lest for. Så det har jeg også på lista.

Uteleker var også et godt tips, det er jo snart vår/sommer og i bakgården så har vi sandkasse, men det er jo kjekt å få noe hun kan bruke i sandkassa :)

Igjen, tusen takk til dere alle for masse flotte tips. Ikke minst har jeg også fått tips om hva jeg kan gi til andre smårollinger i bursdagsgave :)

Skrevet

hva med penger? til å sette på konto til hun blir eldre?

Skrevet

Sånn lekekjøkken hvis hun ikke har det. Min erfaring er at barn rundt ett år elsker å stå å leke her:-)

Skrevet

Vi ønsket oss håndmalte barnemøbler fra www.malurten.no

og de har vært stor suksess her i huset.

Bord, benk og stol har vi fått etterhvert.

Fine gaver man kan spleise på og så gi til enten til jul el neste bursdag også. Ting som blir tatt vare på og som er et minne.

Ellers vil jeg nevne et tips jeg så her, Lundby dukkehus. Og så kan man enten forbeholde retten til giveren å gi møbelsett til jul og bursdager framover, el at andre også kjøper møbler... Da har hun noe komplett når hun blir stor nok til å leke med det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...