Gå til innhold

Noen med peiling på eksem her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lillesøster her som har masse eksem på armen sin. Klør og klør, så det er masse små åpne sår. Har brukt hydrokortison en uke nå, og på pakken står det ikke mer enn en uke uten samråd med lege.

Skal ringe dit i morgen, men tenkte høre her om noen av dere vet om noen bedre salver. Eller er hydrokortison det beste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kansje det er soreasis?? ( aner i kke hvordan eg skriver det)

Skrevet

Jeg synes kortison funker om man absolutt må, i ekstret ille perioder, men det er jo ikke bra for huden da..! Så jeg ville tatt kontakt med lege, ikke bruk kortison lenger enn det står! Har dere vurdert å kjøpe noen kompresser e.l. (store plaster/bandasjer) og ha dem på armene hennes så hun ikke klør? Uff, får så vondt av henne, håper dere får orden på det snart :-)

Skrevet

Nei, sånn har vi ikke. Hørtes lurt ut, skal kjøpe slikt i morgen. Begynte å klø etter skolesvømming forrie uke, så denne uken hadde hun ikke svømming. Har ikke blitt værre, men samtidig ikke bedre heller. Må høre med de på legekontoret om vi ikke får komme inn så de får sett på det. Blir jo slitsomt å gå der med kløe hele uken også:)

Skrevet

Høres ut som hun har noe slags eksem som kunne trenge en sterkere kortison salve. Hydrokortison er bare 1 % og var ikke nok da lille her fikk diagnostisert atopisk eksem nei.

Men jeg ser at daglig smøring med parfymefri fet krem har stagget de store utbruddene nå i vinter, jeg har faktisk ikke brukt den sterke kortison salven hele vinteren! Men ved skikkelige utbrudd, trenger de noe annet, ta henne til lege i morgen du!

Vær obs på at barn med eksem ikke tåler alt av såper, helst parfymefritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...