TM2006 Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Jenta vår på 14 mnd nekter å legge seg om kvelden. Begynte for et par mnd siden, da fortennene "herjet" som verst.... Hun sovner mellom halv ti og elleve, før det er det rett og slett "umulig". Skrikekurer er prøvd ut, ender med at hun spyr ut seg selv, senga og alt i en halv meters omkrets. Nytter ikke å kun ta henne opp av sengen, evt sitte ved sengen. Ikke vil hun sove i min seng. Har hatt henne hos legen og han fant ingen årsak. Mente døgnrytmen ble forstyrret ved tannfrembruddet hennes. Vekker henne mellom 07.30 - 08.00. Sover 1,5 timer på formiddagen (eller tidlig dagen). Av og til en liten nipp på 15 min på ettermiddagen. I tillegg til dette våkner hun "ørten"ganger på natta etter smokken. Jeg trenger rååååååd.... er så trett. (er forresten alenemor, og det merkes at man ikke er to til å dele på denne oppgaven).
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Stakkars deg,og henne, vet hvd det er. Men, prøv homeopat medisin, vår jente hadde grusomme smerter og søvnløse netter v hver eneste tann. Hun ble straks bedre etter vi gikk til homeopat. Dette hadde jeg på forhånd svært liten tro på men det gjorde underverker. Prøv det =) Hvor i landet bor dere?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Kan smøre inn bena med noe du får kjøpt på helsekost. Skal lindre smerter og være litt søvndyssene. Er ment for voksesmerter med fungerer fin på søvnen også. Tror det het lavendelolje.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 La henne sove mindre på dagen? Vår begynte å styre fælt her i høst, da kuttet vi ned på duppen hans, Maks 1 time i barnehagen, hjemme sover han som oftest ikke. Og da ble det igjen enklere å legge han om kvelden. Men han har egentlig alltid styra mye når han skal legge seg...
majken27 Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Kan gi deg råd som har hjulpet oss. -ha tv`n av på ettermiddagen -Ute å leker litt på ettermiddagen. - ikke la tulla sove etter 17 på ettermiddagen -Har rutine me kveldsstell å sanger. -legges mellom 19-20 -Ligger å sover i sovepose -Fester sutten i slikt bånd me klype i soveposen (da mister hun den ikke å kaster den heller ikke på gulvet) -Har en tutekopp me vann i senga (da blir det ikke gris som me flaske) Vet ikke hvor mye av dette du har prøvd, men dette har hjulpet meg. Nå sover ho fra ca 19-07.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå