Gå til innhold

Er du materalistisk eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bryr du deg om å gå pent kledd?

Bryr du deg om hvordan hjemmet ditt ser ut?

Er du en moteslave? Skal du ha siste nytt innenfor mange katogorier?

Får vel svare jeg og, jeg er nok på midt på treet, har dyr smak men samtidig foretrekker jeg kvalitet fremfor å kanskje måtte kjøpe/skifte ut ting oftere.. Kjøper ting som jeg vet jeg kan ha i åresvis uten at det verken går av moten eller blir slitt.

Jeg har haugevis av flotte, designer klær til fest/penere bruk, men som jeg IKKE har betalt masse penger for.(kjøpt mye billigere i utlandet)

Jeg har hatt samme vinterjakke på det 5 året nå, hehe, og den holder moten enda. Vanlige klær i hverdagen er nok og ganske dyre klær, men som jeg har betalt billig for.

Jeg hater plastleker til barna som går i stykker etter kort tid, og elsker virkelig gamle treleker..

Jeg er ikke moteslave, men liker som sagt å kjøpe klær og ting til hjemmet som er fine, men god kvalitet.

Men, jeg er en forbruker på barnevogner..

Tja, tror jeg er midt på treet.. Men hvor opptatt er dere av ting? går dere og handler nytt til huset hver mnd, nye klær og leker hver mnd? Fyller dere opp huset og klesskapet? hehe,, ja jeg kjeder meg..!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ER materalistisk fordi jeg etterstreber å ha et "perfekt" hjem, fine klær til hele familien, stilig bil, generelt et pent ytre.......

Jeg er IKKE materalistisk fordi jeg kjøper ting som varer, er svært kresen når jeg handler både til huset og familien. Handler ikke masse! Tenker hele tiden: har jeg bruk for dette? Barn kan arve, og jeg gir våre ting videre. Kjøper nok sjelden særlig billige ting, men prøver å kjøpe ting som er litt annerledes enn akkurat "moten". Hater å ha det alle andre har, KLARER ikke å gå med "det siste". Har integritet;) Og bilen er det mannen som absolutt vil ha;)

Så litt av begge deler, ettersom hvilke øyne du ser med;)

Skrevet

Liker å se ok ut, men ingen moteslave eller merkeslave.

Ikke hysterisk på stil og trend i hjemmet heller, men liker at det er fint rundt meg.

Jeg setter nok andre ting mye høyere enn det matrielle, kansje fordi jeg faktisk egentlig har god råd? Jeg og samboeren er under 30år, eier to hus og har godt under 1 1/2mill i lån, vi har ikke dyr bil...vi leier ikke inn snekkere..men vi har egentlig råd til det...men nei...vi bruker heller tida og snekrer og maler selv..kjører vår gode gamle Berlingo...sparer 5-10 000 hver mnd..greit med penger på bok.. Skjemmer kansje bort unga litt og unner oss produkter av god kvalitet som koster.

Skrevet

Kjenner jeg blir mindre og mindre materialistisk for hvert år faktisk - er egentlig begynt å bli lei av "ting og tang" og husfyll. Til neste år skal jeg ønske meg ingenting, "redde verden - gaver" eller foreslå alternativer.

Føles deilig å bare drite i det:)

Skrevet

til jul altså hehe, litt kjapp der

Skrevet

En gammel venninne av meg hadde vært hos meg engang, og jeg er en person som har ganske minimalistisk stil hjemme (iallefall det som lar seg gjøre med barn i hus) og hun mente det var så lite ting hos meg, så lite koselig mente hun.,, hehehe.. hun er en slik en som fyller huset sitt til randen da.. =)

Skrevet

Siden jeg jobber i uniform, bryr jeg meg bare sånn middels om å gå pent kledd. Trives best i rockeskjorte og joggebukse. Men har fine klær da.

Hjemmet mitt er en salig blanding av forskjellige stiler. Så nei, ikke spes manisk på det.

Moteslave? Absolutt ikke! Kan ikke huske sist jeg kjøpte et klesplagg til meg selv...

Dårlig økonomi er ikke forenlig med dyr smak.....

Men kjøleskap og fryser bruker å være velfylte. Men det er ikke dyr mat; rema og first price er gode venner.

Jeg mener at ting betyr ingenting, er lite opptatt av merker og hva en "skal ha", mer opptatt av menneskene rundt meg.

Skrevet

For å si det sånn, jeg er ikke helt på nett med dydsetikken til Aristoteles:-\

Liker å pynte og ordne hjemme, og liker å ha det "pent" hjemme. Klær til meg selv er det så som så med. Nå er det ungen som gjelder, hi hi.

Men, liker å kjøpe kvalitetsklær når jeg først kjøper klær da...(til meg selv)

Hoff, jeg er kanskje mer materialistisk enn jeg vil innrømme overfor meg selv? Fikk litt vond smak i munnen når jeg begynte å tenke etter her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...