Ravna Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Jeg driver mye med scrapbooking, og har fått øynene mer åpne for alt det man kan gjøre med bilder i fotoredigeringsprogrammer. Nå bruker jeg Picasa, og synes jeg får gjort mange gode justeringer der, men jeg ønsker meg noe som gjør at jeg kan være litt mer kreativ (sette inn tekst, klippe og lime, etc). Hvilket program bruker dere, og hva synes dere om det? Positivt/negativt?
moder3 Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 adobe photoshop er definitivt best. der er det bare kreativiteten det stopper i, ikke programmet! ;-)
Ravna Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. februar 2008 Hva er det som gjør at det er så bra? Er det brukervennlig? Og sist, men ikke minst, kjøper man det i en vanlig databutikk? Ca pris?
ApriIbaby Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Begynn med Photoshop elements Photoimpact er også et godt program du kommer langt med - det lurer jeg på om ikke er gratis på nettet også :-)
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Er enig jeg. Photoshop..
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 photoshop kan man laste ned på nettet, fri bruk i 30 dager så må man betale for det...husker ikke heeelt pris.... men som ho over her sier, begynn med elements.
moder3 Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 det koster noen tusenlapper for lisensen ja, men det ligger en gratisversjon ute.. *lete og komme med lenke*
ApriIbaby Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 Elements vinner stadig tester i fotomagasiner etc. Bruker vennlig og innholdsrikt program.
Ravna Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 13. februar 2008 Hva er forskjellen på Elements og det andre? Jeg er helt grønn på dette!
ApriIbaby Skrevet 13. februar 2008 #11 Skrevet 13. februar 2008 så var det det med orddeling da.. ..brukervennlig
moder3 Skrevet 13. februar 2008 #12 Skrevet 13. februar 2008 http://www.adobe.com/downloads/?ogn=EN_US-gn_dl der finner du de forskjellige prøveversjonene fra adobe, bl.a photoshop og photoshop elements. :-)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. februar 2008 #13 Skrevet 13. februar 2008 Photoshop koster sånn ca 8000,- å kjøpe... Men da er det fullversjon.
ApriIbaby Skrevet 13. februar 2008 #15 Skrevet 13. februar 2008 elements koster vel under 1000.... Elemenets er mer enn du trenger frem til du blir temmelig proff.
Ravna Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #16 Skrevet 13. februar 2008 Fant Elements til under 900,- på http://www.adobe.com/no/products/photoshopelwin/ Det er dette dere mener? Kan noen forklare litt om hva som er forskjellen mellom dette og "fullversonen"? Og mens vi er i gang, vet noen hvor jeg kan skaffe meg flere fonter til Word?
ApriIbaby Skrevet 13. februar 2008 #17 Skrevet 13. februar 2008 Fullversjonen legger opp til meeeget avansert bruk. det er også veldig omfattende å lære. Elements er et flott springbrett hvis du vil bli proff om 10 år, men jeg kan garantere deg at du kommer til å bruek år på å vpkse ut av Elements. Du kna gjøre omtrent altmulig der også. Du kommer garatert ikke til å savne noen muligheter. Ut fra det du skriver kommer du til å trenge ca 2 % av det. Da blir 98 % en bonus av spennende muliogheter,
ApriIbaby Skrevet 13. februar 2008 #18 Skrevet 13. februar 2008 Fullversjonen legger opp til meeeget avansert bruk. det er også veldig omfattende å lære. Elements er et flott springbrett hvis du vil bli proff om 10 år, men jeg kan garantere deg at du kommer til å bruek år på å vpkse ut av Elements. Du kna gjøre omtrent altmulig der også. Du kommer garatert ikke til å savne noen muligheter. Ut fra det du skriver kommer du til å trenge ca 2 % av det. Da blir 98 % en bonus av spennende muliogheter,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå