Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 ja jeg har møtt veggen etter 4 år alene med 2 små unger og ingen avlastning what so ever er jeg nå utslitt, og har møtt veggen psykisk, økonomisk og alt som kunne høre til, angst, angstanfall og psykisk ubalanse!selvmordstanker(selv om jeg ikke klarer og gjennomføre det) har jeg skjønt at det er nok og tatt kontakt med barneværn og diverse distanser, men ting tar nok litt tid, var hos legen denne uka som ga meg diagnose utslitt med depresjon! herregud åssen havnet jeg her?? jeg fatter ikke det! tankene svirrer og bekymringene tar knekken på meg. nei ikke morro og være totalt alene, uten noen form for hjelp, til og med legen min ringte rundt for og prøve og hjelpe meg, men i denne dritt byen er alt så vanskelig og hjelp er ikke lett og få, er 2 gangen vi sender søknad om hjelp til b.v de blir bare henlagt. hva faen skal til lissom! det er helt utrolig, jeg kommer og sier jeg har møtt veggen og sliter og de sparker deg på hue og ræva ut, jeg er lei av og fortelle halve kommunen om vår situasjon.. ungene er hypre og i hundre hele dagen! og tar ikke imot beskjedene jeg gir, høylytte og masete..uff er jo ikke dems skyld at jeg er sånn, men de merker det såå godt! aah måtte bare blåse ut litt.. sliten, lei og forbanna på alt nå!!! jeg vil bare stikke av! håper noen tar til vettet i denne kommunen og hjelper slitene alenemødre
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 legg på skravlesiden for meg please
Singelmamma og banden Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Få lov til å gjette; du bor et sted (østlandet) der bv overser de som ber om hjelp og heller stapper hjelp nedover hodet til folk som ikke trenger det. Noe er galt med systemet!!! Hvis du bor i oslo anbefaler jeg deg å ta kontakt med aleneforeldreforeningen (det kan du egentlig gjøre uansett - det er lokallag rundt omkring også). De har avlastningstilbud i oslo om ikke noe annet. Helsestasjonen kan også skrive brev til bv om at du trenger litt hjelp, i tillegg tilbyr organisasjonen amathea avlastningshjem. Sjekk dem ut om du ikke allerede har gjort det. Og det er ikke alle som kjenner til amathea blant helsepersonell, men de anbefales av de som har vært i kontakt med dem.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 har vært gjennom hele lista du nevner, bor desverre langt fra oslo..og har kontaktet helsestasjon og familiehuset her vi bor og amathea, så ballen er vel igang, men har så absolutt ingen forventninger til noe lenger.. er alt for lite hjelp og få ja! ikke har de ressurser nok heller, for lite avlastere og for mange krav. en sliten alenemor var ikke godt nok for b.v her i byen nei.. åhh! MULIG!
Singelmamma og banden Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Nå har du skkert ikke krefter til dette nå, men kanskje likevel, men hva med å ordne seg et nettverk der man avlaster hverandre - du skulle nok begynt litt før, men bare noen timer innimellom hjelper utrolig mye! Og du er ikke en sliten alenemor, du er utslitt med depresjon og selvmordstanker, og det er noe ganske annet. Hvor i landet bor du? Trenger bare fylke. Mulig jeg kan hjelpe deg mer konkret da. Har ungene bhg-plass?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Har det litt på samme måte..det er klin umulig å få hjelp.. Nå har jeg pratet med x-antall personer som jeg har blitt henvist til,og ingenting skjer. Føler nå at jeg bare har driti meg selv ut ved å prate med masse folk,så får man ikke hjelp likevel..åååå,det er så kjipt!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 jeg vet dette ang nettværk, desverre har jeg lite eller ingen nettverk rundt meg så det er vanskelig, ikke har de jeg kjenner vært intr heller. de har bhg plass som de er iferd med og miste pga at jeg ikke klarer og betale, men ei på sosialen sa de skulle hjelpe meg der da det er en viktig i vårt tilfelle at barna er i bhg, desverre har kun den eldste full plass, måtte ta ut minste da det ble for dyrt med 2 fulle plasser, så minste har 60% men kunne trengt 100% holder til i Vestfold
Singelmamma og banden Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Du kan be om å få dekket full bhg-plass til yngste også, med henvisning fra lege, dersom du ikke kan få annen avlastning. Både bv og sosialen kan hjelpe med dette. De burde i alle fall kunne det, for jeg vet om folk som har fått, og de var ikke aleneforeldre engang. Lege og bv kan også tvinge frem at du må ha full plass/først i køen. Tid for seg selv er viktig og man trenger det for å komme på beina. Aleneforeldreforeningen har lokallag i vestfold, men vet ikke om der er noen avlastningsmuligheter, selv om det ikke skader å spørre. Navn og nr står på aleneforeldreforeningen.no lokallag i margen til venstre vestfold. Mulig de kan hjelpe med nettverk. De dagene minste er hjemme, se om du kan komme deg på åpen barnehage eller annet sted om du orker el har råd, slik at dere ikke bare blir gående hjemme. kom dere ut og treff andre mennesker, gjerne folk som også er hjemme så dere har noen å besøke - slikt kan også hjelpe. Mener selvsagt ikke at du skal brette deg ut til hvem som helst. Har du tatt kontakt med arbeidskontoret? Siden yngste ikke har full plass regner jeg med du går hjemme, og det å komme seg ut i aktivitet etterhvert er også en fordel. Men du må ha hjelp først!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 takk, jeg skal notere meg dette aleneforeldre laget, sosialen vil dekke de utgiftene jeg har til bhg til begge som er utestående nå, da de håper b.v vil betale det i fremtiden. legen skal ringe meg til fredag,skulle få svar på noen prøver da hun lurte på om jeg hadde lavt stoffskifte. og skal tilbake dit snart, så skal jeg på møte igjen til uka med familiehuset så da kan jeg jo høre med de åssen det er med dekking om legen skriver ut at jeg trenger hjelp. ikke lett dette, får håpe vi er et skritt nærmere noe hjelp snart, de jeg har tatt kontakt med er snille og hjelper og finner løsninger, men alt er jo opp til b.v tilslutt. alt de kan gjøre er og hjelpe meg på veien.
jet trip Skrevet 15. februar 2008 #10 Skrevet 15. februar 2008 Håper du har fått noe svar og hjelp,,, Va trist å lese at du/dere sliter slik. Jeg virkelig håper du for hjelp. Masse klemmer til deg...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #11 Skrevet 15. februar 2008 Da jeg hadde det slik, skaffet bv besøkshjem til sønnen min hver 2. helg hver mnd. Og i tillegg hjalp dem med bhg regningen, slik at jeg slapp å tenke på det. De betalte tom 1 time i uken hos en privatpraktiserende psykolog da jeg fikk selvmordstanker. Det er utrolig mye hva bv kan hjelpe deg med. Du må bare mase til dem gjør noe. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #12 Skrevet 15. februar 2008 Må vel legge til at jeg bor i oslo, så det er kanskje lettere å få hjelp her enn der du bor.
Denice Skrevet 16. februar 2008 #13 Skrevet 16. februar 2008 Hei! Ikke for å blande meg inn i tråden din men.. jeg sitter i lokalaget tiul Affo(Aleneforeldreforeningen) i Drammen og jeg tror Vestfold har lagt seg på is nå. Tror de som satt i styret ikke hadde tid eller mulighet lenger og at sentralstyret derfor etterlyser folk som kunne tenke seg å sette igang i gjen. MEN... om HI ønkser..og du ikke bor så alt for langt unna, er du mer enn hjertelig velkommen hit til oss i Drammen. Vi er blitt en fin gjeng og vi trenger flere... HI, du kan sende meg en PM om dette er intr så kan du få mer info av meg? Ellers ønsker jeg deg øykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå