Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg brukte el-tester sist syklus, og fikk utslag i dagesvis. Vi prøvde å gardere oss for å treffe el, men misset dessverre. I og med at det er så vanskelig å vite nøyaktig hva tid el er, så har vi gardert oss med å starte prøvingen noen dager før forventet el, og fortsatt til jeg har trodd at el er over. Ingen god strategi, for vi blir for slitne. Nå lurer jeg på om vi rett og slett skal vente med all prøving til første el-test viser positiv, eller om vi da risikerer å gå glipp av el? Det sies jo at det er lurt å være sammen før el, slik at det er noen celler på lur under el? Men, det kan man vel greie selv om man venter til el-testen slår ut første gang også?

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt eg hugsar, måler EL-testar Lh-eitt-eller-anna-stigning (hugsar aldri kva dei greiene heiter, senil!). Det gjeld i alle fall CB sine. Testen blir ikkje positiv når du har el, men inntil 48 timar før. Så det held eigentleg å hoppe i høyet når du får positiv test + kanskje ein gong til. Dette står på pakningsvedlegget.

Lykke til!

klem frå

Skrevet

Hei..

Jeg har også vært usikker på dette.. men har funnet ut at annen hver dag før el er ok for å ikke bare fokusere på å bli gravid, men på kjærligheten også.... he he.... men når el testen slår ut blir det nok hver dag, et par dager, sånn for sikkerhets skyld.....de sier at hver 2-3 dag gjennom hele syklusen er "bankers"...men vanligvis så er det jo bare et par dager i syklusen en egentlig kan bli gravid da... så en kan sikkert vente til testen slår ut før man "hopper i høyet".....

Skrevet

Vi bruker el-tester, og hopper i høyet samme dag den viser positivt og dagen etter. Ellers i måneden følger vi lysten :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...