ღDidrikmamsenღ Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Var på innskrivning på skolen med tuppa i dag. Og der sa de at det var ca 300 barn på sfoen og 23 voksne. De hadde regnet ca 13 barn pr voksen. Synes det er veeeeldig lite jeg. Men er det slik over alt?
mayaya Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Så stor pie du har da! :-D Aner ikke jeg altså.
ღDidrikmamsenღ Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2008 Jepp, begynte tidlig Tiden går for fort, skolestarter uff og meg :S Mer nervøs for dette jeg enn det hun er hehe
Fire småtroll Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Her er de 15 barn pr. voksen... Men mindre forhold da, de er "bare" 60 barn på sfo.
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Vi er stort sett 6 voksne på sfo. Og der er antalle alt fra 40 til 90. Kommer ann på hvor mange barn som skal den dagen. Da er det som regel en som tar med barna i gymsalen, en som går ut. OG så har vi to andre rom hvor det også er voksne på. Og som regel er det to som er på kjøkkenet å rydder og etter på går til den plassen det er mest behov.- Nå er jo ungene som går på sfo mye mere selvstendig enn de som går i barnehage. Merker jo at ungene leker sammen, tegner og driver med det dem har lyst til. Den tiden jeg synes det er skikkelig mye styr er når det serveres mat, da blir det hektisk. Ellers går jo vi voksne bare rundt og passer på at det går ortlig for seg og at ingen blir holdt utenfor. Synes 6 stk som vi er der jeg jobber er helt ok. Synes vi har oversikt og kontroll over det som skjer.
Nyseryllikberta Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Det er ikke noen norm for hvor mange barn pr ansatt i SFO slik som det er i barnehagen. Slik sett står kommunene fritt til å "velge" hvor lønnsomt de vil drive SFO.... Enkelte barn med spesielle behov kan ha med assistenten sin over i SFO.
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Minstekravet er en voksen pr 16 barn. Det er desverre hårreisende dårlig, og ved store SFO'er med mange barn og uoversiktlige forhold, er det etter min mening uforsvarlig dårlig bemanning. (og ja, jeg har jobbet i SFO og sett dette på nært hold...) Med så mange barn å ha ansvaret for, er det et vanvittig lydnivå, og stressfaktorene er mange. Dette resulterer i et (etter min erfaring) svært høyt sykefravær, som igjen fører til mye bruk av vikarer... Disse 23 voksne som jobber der,er ikke der hele tiden samtidig, og du kan regne med at av 300 unger, vil det være kanskje 8-10 som trenger 1-1 bemanning eller tettere oppfølging, så de regner nok 16 barn pr voksen der også... Heldigvis så er de fleste unger tilpassingsdyktige da, så det går nok godt alikevel =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå