Gå til innhold

10 mnd....MÅ de ha mm eller mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer ikke, men gutten er ikke spesielt interessert i flaska lenger...Kan jo ikke tvinge han.... Flink å drikke vann i løpet av dagen og til måltider..

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han bør vell kanskje få litt, kan ikke gi det fra kopp da?

Det jeg fikk beskjed om var at fra 10 mnd av så kan en begynne å introdusere kumelk, men ikke rene melke måltider, altså ikke ei hel flaske,men en liten slump i kopp... Du kan jo også gi drikkeyogurt som drikke da, det er jo fra 6 mnd, så det kan han jo få mer av.. Elias elsker Biola med blåbær, er sukker i,så han får ikke så mye da...

Men som sagt ville jeg nok prøvd å gitt litt mme fra kopp,og begynnt sakte,men sikkert med kumelk..

Skrevet

Ja min tulle er bare 9 mnd ,men jeg gir flaska/mme en gang for dagen- kvelden.. på mårran er det grøt +vann.. til lunsj er det brødskive og da gir jeg littegranne h-melk til... og en youghurt.. hun er ikke allergisk og liker kald melk så hvorfor ikke?! jeg fikk h-melk når jeg var 6 mnd(jeg anbefaler ikke det) men han er så stor nå så litt h-melk eller en youghurt som nevnt over;)

Skrevet

Samme her, det går for det meste bare i vann her og.... skal på HS i morgen og veie så da tenkte jeg å spørre om melka...Så lenge de får i seg veske så er vel det viktigst vil jeg tro :)

Skrevet

JEg lurte på det samme for en mnd tid siden, da vi plutselig begynte å glemme å gi henne MME... hun spiser jo to grøtmåltider, middag og brød, så det ble liksom aldri tid til melk..

Jeg fikk råd både her og andre steder at de bør få mm el MME til de er ett år. De trenger en del ting i melken, bl.a jern. Så nå får hun ca 300 ml MME hver dag, i tillegg til andre måltider og vann. Vår datter er nå 10 mnd, så vi kommer til å gå veldig sakte over til kumelk ganske snart.

Skrevet

Takk for svar! Det nevnes youghurt, men hvilken skal jeg velge?

Litago er vel proppa med sukker?

Skrevet

Gutten min på 10,5 mnd var akkurat lik!Nekta å ta flaska med mme.prøvde tutekopp,vanlig kopp,glass og teskje!Men han var rett og slett drittlei!Og det forstår jeg godt ;-)

Etter råd fra HS får han nå biola lett ( den uten noe tilsatt smak ) på tutekopp.Blander avogtil inn halvt om halvt med biola lett og biola blåbær.

Ellers får han vann.

Spiser grøt til frokost.

Yoghurt blandet med brødsmuler ( gulpeproblem ) og frukt til lunsj.

Middagsglass til midddag.

Grøt til kvelds.

Babyene bør ha 5-6 dl med melk daglig fram til 1-årsalderen.Og melken finnes i grøten,yoghurten og biolaen.Dette sa iallefall HS til meg.Det fungerer fint på gutten min,så får han litt mer variert mat og drikke også =)

Lykke til =)

Skrevet

Uff.. Min er 10 mnd og han drikker 4-5 flasker med MME i døgnet.

Altså 220 ml pr flaske...

Utenom det spiser han 1,5 skive til frokost, 1 skive til lunsj, middagsglass til middag og 1,5 skive til kvelds.. Vann til alle måltider, men skal likevel ha så mye MME!!?

Er ikke det altfor mye??? Han skal ha flaske hver gang før han sover middagslur og før han legger seg om kvelden.... gjerne får han også en flaske om han våkner tiiidlig på morgenen..

Skrevet

samme har det vært med min siden han var 8mndr.. så her går det i h-melk nå;)

best med mme eller mm selvfølgelig.. men vil han ikke ha, så vil han ikke ha...

Skrevet

Hørtes kanskje litt mye ut,men spør HS for sikkerhets skyld =)

Kan jo heller gi litt mer fast føde,og litt mindre melk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...