Gå til innhold

Så utrolig uren hud, har noen gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff... byller i ansiktet som er så utrolig vonne, samt på ryggen.

Hva skal jeg gjøre? ser helt trasig ut, kvisete og bleik.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann..:)

Jeg hadde det på akkurat samme måte, har fått kviser over hele skulderpartiet og ryggpartiet i tillegg... Er så utrolig kjipt:/

I fjeset har jeg kjempe fin hud nå, jeg invisterte i en hudpleie time med hudanalyse, peeling, damp o.l Og kjøpte exuviance sine hudpleieprodukter.. Kjempe gode.. Har mange venninner med problemhud som også bruker dette merket.. Litt dyrt men verdt alle pengene:))

Ellers er det lurt å drikke mye vann, det renser godt:))

Skrevet

Basiron! kjøpes på apoteket. Eneste som hjelper meg. Tørker ut kvisene. Koster rett under hundrelappen! med om natten. Og smør mye fuktighetskrem på om morningen. For den tørker ut huden litt... bare synd den ikke tar de røde fiiiine arrene også..:P

Skrevet

Takk for svar.

Drikker myyye vann, er så tørst hele tiden. Bruker MD produkter til huden (hudpeiesalongene selger dette). Baseron bruker jeg på ryggen når jeg går å legger meg hver kveld. Dermalogigca krem til ansiktet. Føler absolutt at jeg gjør alt som er rett, men kroppen jobber i mot min vilje.....

Andre tips?

Må vel spandere på meg en ansiktsbehandling med dyprens tenker jeg.

Skrevet

Jeg har hørt av ei venninne at man ikke skal bruke MD når man er gravid?? Pga syrene i den. Syns du skal forhøre deg om dette der du kjøper produktene. Ikke for å skremme... Bare et råd...

Skrevet

Har samme problemet her. sliter med store, vonde kviser på ryggen. tenkte på basiron, men i pakningsvedlegget står det at det er forsket lite på bruken av basiron under svangerskapet, og at en skal konferere med lege. Så jeg gjorde det, og min lege anbefalte ikke å bruke den i svangerskapet da den inneholder stoffer som kan være fosterskadelige.. ikke for å skremme, men da ble jeg veldig var. Ble rådet til å bruke grønnleire (fåes kjøpt i helsekosten), smøre det på kroppen, la det tørke så dusje det av. samt drikke godt med vann..

Skrevet

På apoteket har de en hudpleieserie som heter Avene, denne er fenomenal. Etter mye feiling og prøving, endte jeg opp med dette merket, og det fungerte veldig bra for meg. Huden ble ren, mer jevn og den er ikke irritert lengre. Endelig et produkt som ikke føltes som syre eller tørket ut huden!

Skrevet

Hei... ta en dyprens du... Men jeg brukte også md men måtte bytte når jeg ble gravid,de er vist ikke så bra å bruke pga de innholder syre.

Skrevet

Ja huff, kjenner meg igjen jenter. Jeg har fått mase små kviser oppover halsen på begge sider, og masse på skuldre og øverst på ryggen. Forsøker å skrubbe litt i dusjen, og ikke smøre så mye fet krem der. Men mitt beste tips er å ta ørlitt sol. Tar solarium ca et kvarter en gang i uka, og synes det har hatt litt effekt. Tørker ut kvisene litt liksom, og de er ikke så synlige. Men de ble jo ikke helt borte da. Trøster meg med at de ikke er i ansiktet, for det var de i begynnelsen av svangerskapet.... Sambo trøster meg og sier at "det kommer av at det er gravid det vet du...." Han ser det ikke som noe stort problem. Han synes jeg er fin uansett han :-D Godt med trøst fra sambo når ikke alt er like lett.

Skrevet

Jeg har ikke fått noen flere kviser nå etter at jeg ble gravid, men det er tydelig at det er økt produksjon av et eller annet i ansiktet mitt. Føler at huden min er feit og glinsende hele tiden =/ Men jeg skal ikke klage, siden jeg ikke har smertefulle kviser å henvise til... Det er ikke noe moro å få sånt. Men det har jo ihvertfall ingenting med verken kosthold eller hygiene å gjøre, selv om mange tror det. Så et program på TV for en stund siden hvor det ble testet om sukker, vann, matvarer med fett, diverse hudprodukter o.l. hadde betydning for kvisene. Jeg har ihvertfall alltid hørt at man får mer kviser hvis man drikker mye brus (på ungdomskolen var vi overbevist om at enkelte brusslag ga flere kviser enn andre), hvis vi spiser mye sukkerholdig og fettholdig mat/godis får vi mye kviser og det eneste som hjelper er å vaske seg ofte, samt å drikke mye vann. Vann er bra, uten tvil, men det hjelper ikke spesielt mot kviser.

Ei venninne av meg hadde, på videregående, et stort problem med store og vonde kviser. Disse var forårsaket av hormoner. Jeg syntes det hørtes rart ut der og da, men nå skjønner jeg det mye bedre. Selv om det ikke er noen stor trøst at kvisene kommer av hormoner i kroppen, kan det allikevel føre til at det blir enklere å behandle dem. Mitt råd til dere som sliter med dette er å ta det opp med legen eller jordmor. Kanskje de har noen gode råd om hvordan dette kan behandles...

Skrevet

Ikke for å "trashe" tråden men jeg må bare spørre....

Kan man ikke bruke MD sine produkter når man er gravid? Trodde bare det var A-vit man skulle være forsiktig med. Jeg har hatt 4 fruktsyrebehandlinger i hudpleie salong og har fremdeles 2 igjen før jeg er ferdig. Så bruker jeg rens og serum i MD Formulations hjemme.

Har snakket med hudpleieren der jeg går og hun sier at man fint kan bruke MD i graviditeten, og har også snakket med en annen hudpleier ang dette.

Da jeg selv var og er veldig redd for å gjøre noe "galt"....

Så hvis noen har snakket med lege eller sånt og fått annen beskjed vil jeg veldig gjerne høre det...

Skrevet

Jeg hadde digre hormonkviser i forrige svangerskap, og var på flere dyre behandlinger og kjøpte dyre produkter, og ingenting hjalp.

Var hos hudspesialist og han kunne ikke gjøre noe siden jeg ikke kunne bruke produktene han kunne tilby fordi jeg var gravid.

Eneste som hjalp var og føde.

Skrevet

Tusen takk for svar jenter.

Tror ikke MD er farlig i det hele tatt, for da hadde vel hudpleieren sagt det, tror heller ikke man skal bekymre seg over alt mulig da blir man jo helt gaaaal i hodet. HE HE.

Nei skal jaggu bestille time til hudpleiern min og freshe meg opp litt.

Får heller være litt kvisete til jeg føder, må nyte dette i og med at det er vårt siste barn.

Skrevet

Jeg har hørt at man kan bruke de "vanlige" produktene fra MD (evt - A-vit), men jeg har et peeling-sett som det står at ikke skal brukes av gravide. De produktene man skal bruke til daglig er mye mildere.

Selv sliter jeg også med veldig uren hud på ryggen, og arr fra gamle kviser på halsen, utrolig kjedelig.

Skrevet

Jeg bruker MD og min hudpleier sier at den kan brukes når man er gravid... Huff, har brukt det hele veien og er i uke 32, så håper nå ikke det er farlig.

Skrevet

Jeg har vært hos 3 hudpleiere som har sagt at jeg ikke burde bruke md pga de innholder syre eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...