Drangelina Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Hadde KS sist uten å ha gått i fødsel, så jeg er i grunn førstegangsfødende, og har har aldri hatt vannavgang eller rier. Nå som det nærmer seg termin har jeg ofte vonde tak nederst i magen, men uten at det blr regelmessig. Når man får rier, skjønner man at det er det som skjer? HVordan skjønte dere at det ikke bare var vonde kynnere?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Kynnere gir seg som regel hvis en beveger seg,eller forandrerer stiling,magen skal heller ikke bli hard av kynnere,på samme måte som med rier. Tror nok at du skjønner at det er rier som er på gang og ikke kynnere. Vil ønske deg lykke til med fødselen. Hvis du klarer å slappe av og holde pusten under kontroll,så har du kommet utrolig langt.
temine Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Man kan blande litt i starten, men etter hvert når det tar seg litt opp forstår man bare at det er "the real thing";)
Christoffer i magen Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Liten trøst men sann mine ord. Du bare merker det.... he he Når du får tak som blir ganske regelmessige og øker i styrke/lengde og at dette varer over en tid så er du nok igang. Med min første så var det ikke så vondt men det ga seg ikke liksom. Og jeg bare visste det på en måte at det var igang selv om det var 4 uker før termin. På føden trodde dem at det var falskt alarm også men.. jaggu ble det som jeg trodde. Men er man usikker kan man jo altids ringe føden å høre med dem...Uansett så ønsker jeg deg lykke til...
Drangelina Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. februar 2008 Takk for det! Trenger litt hell og lykke på veien. Har seteleiebaby, trangt bekken, og litt morkakesvikt, så jeg gruer meg veldig... Det blir nok uansett ingen dans på roser..
junispiren fikk liten Dennis Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Jeg fikk regelmessige rier, rom gikk som et belte over rygg og mage. I hovedsak nederst på magen. De ble ganske reglemessige, så jeg ringte føden.Der er de kjempe hyggelige, og de forklarer deg alt du trenger å vite om du skulle være i tvil. Hun sa til meg da jeg ringte henne at hvis du kan prate under en ri, så er det ikke satt i gang ennå... (!) Så jeg så for meg hvilke smerter jeg skulle igjennom (sorry) Og hun hadde rett... På vei inn til sykehuset hadde jeg såpass sterke smerter at jeg ikke fikk snakket med mannen min bortsett fra i rie-pausene. (gutten min var ute 2 timer etterpå, så hos meg gikk det unna) Så mitt tips er egentlig å ringe føden hvis du skulle være i tvil. Der blir du møtt med forståelse, og god oppfølging. Masse lykke til!! Dette går kjempefin!
mto2 Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Eg skjønte ikkje at eg hadde rier. Fekk vondt i ryggen når eg reiste meg og andre situasjonar der eg vanlegvis fekk kynnarar. Dette varte eit par tre dagar, så vart det verre og eg ringte føden for å spørre kva dette kunne vere. Reiste inn på sjekk og fekk beskjed om at eg hadde rier. Kjende ikkje riene, viste bare på målingane, men hadde vondt i ryggen uavhengig av riene når eg sat eller låg. Magen var konstant hard. Var ikkje heilt etter forventningane når eg ikkje kunne svare på spørsmål om kor ofte og kor lenge riene kom.... Etter kvart (rundt 5 cm opning?) byrja riene å bli vonde.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Litt utenom tema, men hvis du har baby i sete og trangt bekken i tillegg til litt morkakesvikt, så høres det jo ut som om KS er sikrere enn vaginal fødsel. Har det ikke blitt vurdert en gang?
Frk. Molly Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Ang. at magen ikke skal bli hard under kynnere......min er hard som stein når jeg har kynnere!!!! Når jeg fikk rier kjentes det på en helt annen måte, i hofter og rygg i tillegg til magen. Menssmerter+++++, vil jeg si. Uansett, man skjønner raskt nok at det er rier, og ikke kynnere. :-)
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 De aller første riene var for meg ikke særlig vondere enn menstruasjonssmerter, men det unike med riene er at de kom så regelmessig av-på og av-på. De første riene var ikke regelmessige, men det var likevell av-på, av-på med "smerte". Så kjente jeg at det gjorde litt vondt, en kort tid bare, og så gikk det over. Etter en stund kom det tilbake, og varte omtrent like lenge som forrige ri. Så jeg vil si at første gangen la jeg ekstra merke til den av-på, pause, av-på, noe liknende hadde jeg aldri kjent før. Men som sagt så syntes jeg at de aller første riene minner mye om vanlige menssmerter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå