Gjest Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Jeg må jo innrømme at etter mange år med mobbing så lærte jeg jo flere ting egentlig. Både hvordan såre andre og hva man virkelig skal unngå for å gi andre mennesker arr for livet. Og jeg har i ettertid både tilgitt og tatt "hevn" jeg, og angrer ikke et sekund. To av de som behandlet meg verst på barneskolen gikk et klassetrinn over meg. Hun var "sjefen" i jentegjengen og han i guttegjengen. Min "hevn" på ham var barnslig (som meg selv) når den ble utført. Jeg hadde fått meg stor og sterk kjæreste og når han forsøkte å prate til meg på et diskotek i byen fikk jeg bare kjæresten til å "fjerne problemet" (som i jage vekk, ikke avlive asså, hihi) Jenta derimot er blitt både rimelig feit og rimelig lite attraktiv oppigjennom årene, mens jeg har holdt meg ganske så bra. Jeg oppsøkte henne i køen på et utested en sen natt og spurte om hun husket meg. Det gjorde hun ikke. Da fortalte jeg henne hva jeg het og minnet henne om at hun pleide å mobbe meg, blandt annet fordi jeg var stygg. Og la til, "vi ser jo hvordan det gikk så slank og vakker som du er blitt". Jeg ville ALDRI sagt noe slikt til noen annen men angrer ikke et sekund på at jeg sa det til akkurat henne.
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Har du, hadde du, vil du?! Eller er det bare meg?!
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Ser det, men tror ikke et pøkk på det;) Hehe...
Turid Laila Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Møter ingen jeg gikk på skole med. Flyttet langt vekk derfra De jeg gikk sammen med på Eikeli kunne jeg nok funnet på å sagt noe til om jeg hadde truffet på de ute.
Gjest Rebel m/jente Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Har ikke sagt noe, men vet ikke om jeg klarer å holde kjeften igjen hvis jeg møter noen av dem. eller, forresten - møtte 2 av dem på et utested. de kom bort og begynte å prate og late som ingenting, og spurte om jeg ville ha noe å drikke. (De husket meg faktisk igjen) Da sa jeg til dem "Slik dere behandlet meg regner jeg med dere forstår at jeg ikke har så jævlig stor interesse av å sitte og småprate og drikke øl med dere drittsekker." Så veltet jeg tilfeldigvis en halvliter med øl i fanget og gikk bort til vennene mine igjen.
Mamsen86 Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Jeg er veeeeeeeeeeldig hevngjerrig. Skylder på at jeg er skorpion av stjernetegn ;D Men jeg har det som regel bare oppi hodet da, alle de lumske planene mine blir sjeldent satt ut i livet.. I så fall ville jeg vært litt sånn halv-kjendis, tror jeg..
Ravna Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Vet du, det synes jeg var en jævlig ting å si! Får det deg virkelig til å føle deg bedre at du antakelig såret en annen? Jeg ble mobbet gjennom nesten hele grunnskolen, fra jeg var åtte-ni og til jeg gikk ut ungdomsskolen, 16 år gammel. I disse årene var jeg nesten alltid alene etter skoletid, jeg ble latterliggjort, ydmyket og følte meg som verdens styggeste menneske. Jeg sliter fremdeles med dårlig selvfølelse, tror aldri jeg får lagt det helt bak meg. Jeg kan fremdeles føle meg bitter når jeg hører andre snakke om alt det kule de gjorde på ungdomsskolen, jeg vet at jeg har gått glipp av veldig mye. Men jeg hater ikke de som mobbet meg. Bare en av dem har bedt meg om unnskyldning, men jeg vet at flere av de andre angrer. Jeg har det mye bedre med meg selv når jeg ikke går rundt med masse negative følelser, og jeg vet jo at de aller fleste av dem er helt andre mennesker i dag enn for 10-12 år siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå