Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Når man blir satt på drypp, er det vel ofte fordi man ikke får rier.... Dvs dårlige sammentrekninger i i livmora. Det er en kjent sak at sex stimulerer livmoren og man kan få masse kynnere av sex i svangerskapet, mao god trening til fødsel. Mulig et dumt spørsmål, men dere som har blitt satt igang med drypp, har dere hatt sex til det siste?? Bare begynner å lure siden jeg skal ha nr 3, har ikke kynnere og en tendens til treg livmor og trege rier v fødslene. Og sex i svangerskapet er det dårlig med............iallefall denne gangen. Satser på at det er tilfeldig:-)
Mamma05&08 Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Jeg ble satt på drypp siden jeg fikk epidural. Dette gjorde at riene avtok og jeg fikk slappe av før siste omgang av rier med drypp tok til
C&M&H Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Jeg hadde masse sex helt til slutten av svangseskapet, tom dagen før fødsel og masse kynnere hele svangerskapet...Men jeg hadde likevel elendige rier (svake og ikke effektive) og en laaang fødsel og måtte få drypp. Så utfra min erfaring funker det ikke! Hos meg funka det heller ikke å ta vannet da, da var det full stopp og INGEN rier.........håper det går raskere denne gangen her ellers streiker jeg!
♥Tullerusk♥ Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Ble satt i gang med drypp...Hadde ikke sex på over 3 mnd før men kroppen var klar og hadde 1 cm. Tror de setter drypp for å få fort gang på riene. Man får som regel epidural hvis man får drypp...Ikke nødvendigvis men i de fleste tilfellene, tror jeg...
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Lite sex, masse kynnere... måtte få drypp mot slutten grunnet at jeg var sliten, og dermed hadde få og lite effektive pressrier... dryppet hadde heller ingen effekt, og jeg måtte få hjelp av vakum...
Mammahjertet Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Hei hei Jeg ble satt på drypp, men det var fordi jeg ble satt igang. Jeg var ikke moden 16 dager over termin. Fikk modningspiller to dager og de tok vannet og satte meg på drypp tredje dagen. Var på drypp hele fødselen som varte litt over 12 timer. Jeg hadde masse kynnere og masse sex til siste slutt, også når jeg var hejmme på permisjon mellom modningspillene, jeg hadde da svake rier, men det skjedde bare ingenting. Hele fødselen var veldig nære å ende i hastesnitt da jeg hadde sinnsykt vonde rier som ikke åpnet opp noenting og hjertelyden ble borte. Hadde fire cm åpning og vonde rier i syv timer eller noe sånt uten at noe skjedde. Tror noen bare ikke har effektive rier, og at dette ikke er noe man kan styr. Sånn er livet bare. Håper på mindre drama denne gangen ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå