Stolt mamma for første gang Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 stakkars lille gutten min er så utrooolig forkjøla. Slimete i hals å nese, har fått saltvann/nesedråper før leggetid- og ligger med hodet høyt. Men allerede nå, halvannen time etter legging hadde han sin første oppvåkning med gråt å kaving. Han har ikke hatt lyst på verken vått eller tørt i dag, bare blitt illsint med en gang han så en flaske eller skje. Så jeg har fått i ham all for lite væske (vann og andre tørstedrikker er det ikke snakk om å få i hma) *bekymra* Heldigvis har feberen gått litt ned fra 39 før i dag til 38,2 før han la seg. Er redd dette blir en lang natt. Noen som kan komme med noen trøstende råd og erfaringer?
Linchen Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Uff og huff, ikke moro. Kanskje du kan gi han en stikkpille? Så får han litt ro og kanskje litt søvn på dere begge...? Og muligens lurt for deg å legge deg og sove allerede nå, i fall det blir mindre utover natta? God bedring***
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Det hjelper vel ikke for i natt, for apoteket er vel stengt nå, men jeg har brukt Rhinox nesedråper for barn fra 4 uker-2 år på sønnen min, og det hjelper bra. Ellers er Solvipect slimløsende hostesaft verdt å prøve, da hoster de opp slimet lettere. Men utover det så sover de jo så dårlig når de er forkjøla, sønnen min er også forkjøla med feber + har øyebetennelse nå så vi blir nok to med å være mye våkne i natt... Får trøste oss med at vi er flere i samme båt.... God bedring til sønnen din da!
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Ang febernedsettende stikkpille; legen vår sa at vi ikke skulle gi febernedsettende før feberen var 39 C, for feberen hjelper kroppen med å fortere kvitte seg med sykdommen. Han er helsestasjonslege også, så regner med han har peiling på barn.
Stolt mamma for første gang Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. februar 2008 Takk for det, har brukt både nesedråper og Solvipect idag. Solvipect fungerte bra, men synes liksom ikke Rhinoxen hjelper så lenge av gangen:-S God bedring til din sønn også!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 dra til legen i marra å få resept på ventoline.. jeg fikk det på resept til sønnen min... slimet i brystet var helt borte etter 1-2 dager
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Men Ventolin er jo astmamedisin jo... Skrives det ut ved bare vanlig forkjølelse da?...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå