Gå til innhold

Ville dere sendt barnet i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag me trollet...har hatt nesten 40 i feber i 3 netter nå og stygg hoste...var et virus,ikke så mye å gjøre me d.

Hun har hatt ganske fin allmen tilstand på dagen.

Han mente jeg bare kunne sende henne i barnehagen i måra vist hun ikke hadde feber i måratidligt(selv on hun kanskje har i natt)og spiste greit.

Ville dere jort d,synes det hørtes litt rart ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, jeg ville ikke, men dette er opp til hver enkelte.. ingen kan si hva som er riktig eller galt. Man må bare stole på sin egen avgjørelse

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. En feberfri dag hjemme bruker vi, pluss at allmenntilstanden er bra. Mange bhg som ønsker dette også.

Ikke noe kjekt å være i bhg dersom du er halvsyk og ikke greier å holde følge med de andre

Skrevet

Ikke vist hun har feber i natt. Men har hun ikke det hadde jeg sendt henne i bhg. og heller kanskje prøvd å hentet henne litt før.

Skrevet

I vår bhg har vi en regel som sier at man skal ha en feberfri dag hjemme før man går i bhg igjen.

Barnet behøver en dag på å få tilbake litt energi etter så mye feber i såpass lang tid.

Skrevet

NEI NEI NEI!!!

En unge som har hatt feber om natta er ikke i form til å sende i barnehagen dagen etter. Å ikke minst er ikke ungen smittsom å da?

Jeg hadde værtfall ikke sendt mine i barnehagen om de hadde feber på natta, værtfall ikke etter 3netter på rad med feber. Og jeg hadde ikke vært så veldig glad om jeg fant ut at noen på avdelingene til ungene sendte sine i barnehagen etter flere netter med feber!

Skrevet

Jeg mener det kommer veldig an på barnet. Men litt usikker når hun har hatt feberen over flere døgn, og det er påvist virus.. Hvis hun ikke har feber i natt, og er feberfri i morgen, med god allmenntilstand hadde nok jeg sendt i bhg, men mange ville nok ikke. Stol på egen dømmekraft....tror jeg!?...

Skrevet

Aldri. Datteren min er alltid feberfri om morgenen, selv med lungebetennelse.

Skrevet

Selv om almenntilstanden virker bra hjemme på dagen trenger den ikke være det i bhg. Det er utrolig mye mer slitsomt for et barn å være i bhg, enn hjemme. Så jeg ville ikke sendt barnet i bhg. Jeg syns også det er greit med en feberfri dag hjemme. Tenk deg selv om du hadde hatt 40 i feber 3 netter på rad, hadde du dratt på jobb da?

Skrevet

Nei, det kunne ikke falt meg inn!

Jenta mi hadde ca 38 i feber i natt, med andre ord bare bittelitt feber. Men det førte til at hu sov relativt urolig, pluss at hun hoster mye, så hun har vært hjemme i dag. Har ikke hatt feber i dag, og vært i super form, så med mindre hun får feber i natt igjen, så skal hun i bhg i morgen. Vipper tempen opp i natt, så blir hun hjemme i morgen også..

Skrevet

Nei. Greit nok at det ikke er noe smittsomt, men det er jo utrolig slitsomt å være halvsyk og gjøre ting, så å være i barnehagen er ikke tingen for syke små. Har nesten vondt i magen for gutten min som også må være hjemme i morra og det er karneval i barnehagen. Enten må jeg sende dattera med kostyme som han ikke ser ellers blir hun hjemme også. Begge spydde i går og hun har hatt ørebetennelse. I dag er hun endelig helt feberfri og i god form mens han fortsatt har feber og diare....

Skrevet

Det er slutt på den der "feberfri dag først", forskning viser at hvis du kun går etter kroppstp, har den der ingen hensikt. Så gå ikke etter tp, men gå etter allmenntilstand. Er hun slapp og sånt, ville jeg holdt henne hjemme. Men er turboen skrudd på igjen, så kan du trygt sende henne i bhg igjen.....

Selv har jeg to unger som er mye syke, har utvidede sykedager. Skulle jeg kun gått etter kroppstp og alltid hatt en feberfri dag, tror jeg at jeg måtte ha sluttet i jobb altså.

Skrevet

Men uansett hvor god allmenntilstanden er , så blir kroppen meget redusert og sliten etter 3 dager med 40 (!) i feber. Da har kroppen jobbet på spreng i flere dager.. DA syns jeg man skal la hensynet til barnet gå foran hensynet til jobben ja.. Smittsom kan man også være..

Enig i at man ikke bare kan gå på kroppstemp, noen såkalte feberbarn har feber om kveld/natt uten at noe er galt. Men stygg hoste og 40 i feber 3 dager på rad syns jeg i aller høyeste grad gir grunn til en feberfri dag før man blir kastet ut i hverdagen igjen..

Skrevet

Høres ut som det samme som "rir" min gutt om dagen. Han skal i hvertfall ikke i noe bhg før tidligst mandag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...