Gå til innhold

Passfoto til baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal utenlands snart og må fikse pass til Knerten. Kan jeg ta et bilde av ham selv med eget kamera eller må man bruke de fotoboksene hos politiet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta bilde selv, men følge retningslinjene fra politiet i fht. hvordan bildet skal tas...

Skrevet

Vi gikk til fotografen og fikk da et bilde som ble godkjent uten problemer! De skal jo se rett frem og ha munnen lukket, ikke så lett å få til i en fotoboks som bare knipser i vei:)

Var vel ikke akkurat svar på spørsmålet ditt da, men...:)

Skrevet

Du kan ta bilde selv med digitalkamera og ta med til en fotobutikk saa lager de det til passbilde for deg. Det er billigere enn aa ta bilde i fotobutikken. I tillegg kommer det jo ann paa hvor gammel babyen din er, men da jeg provde aa ta passbilder av jenta mi ( 2mnd) var det kul umulig aa faa tatt bilde av henne i fotobutikken etter de nye retningslinjene (skal ikke se noe av noen annen person, se rett i kamera, lukket munn, ikke smil, ikke skygger, bla bla bla...).

Tar du bilde selv, saa legg baby paa et hvitt laken og ta bilde.

Skrevet

Det med lukket munn gjelder ikke for babyer da :-) Hvordan skal man fortelle en baby at den må lukke munnen? Tok passbilde på fotobutikk på min 7 mnd gamle gutt her om dagen, han ser ikke rett i kameraet og munnen er åpen. Men godkjent ble det. (men at begge ørene synes, det er viktig)

Skrevet

Jeg ordnet med pass til vår 6 mnd gamle sønn i forrige uke, og fikk beskjed av både fotobutikken (som tok bildet) og politiet om at munnen måtte være lukket - også på så små babyer. Rart at de praktiserer forskjellig, men de ser vel sikkert litt gjennom fingrene med disse detaljene på så små - det er jo som du sier ikke så lett å instruere de akkurat ;)

Skrevet

På Japan Photo tak de passbilder. Kr 99,- for 4 stk bilder. Det vet hvordan passbildene må være for å bli godtatt, så de gir seg ikke før bildet er ok.

Skrevet

På politistasjonen her sa de at noen fotografer var veldig opptatt av at babyer skulle ha munnen igjen, men at det var totalt unødvendig. Ingen som stopper en baby med munnen åpen på passbildet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...