Gå til innhold

Ang. pris på musikk. Ønsker mange svar :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt møte med han som skal spille i bryllupet vårt i dag. (ENDELIG!!! Er så godt når de "store tingene" er i boks :-))

Han er en anerkjent musiker i den lille byen vi bor i. Kjenner han litt privat, som pappa i barnehagen til sønnen vår + at han har spilt fotball med sambo en gang tida. Han skal først spille og synge i kirken under vielsen, 2 eller 3 sanger, sammen eller akkompangnert av ei som jeg jobber med. Så skal han spille på festen etterpå. Kanskje litt taffel før/til maten + evt hvis noen har sanger (skal ikke ha sanger ala velkommen til bords og takk for maten). Og så dansemusikk og brudevals utover kvelden. Spiller det meste innen pop/rock/viser/swing osv. litt for enhver smak og alder. Til dans ville han ha med seg en som kunne spille trommer.

For dette tar han 7000 kr. Hva synes dere om det??? (+ at han spiser middag med oss og drikker på oss den kvelden selvsagt).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes han tar seg godt betalt....vi betaler 3500 for han som skal spille og synge i vårt bryllup (han skal ikke spise middag, men spille til bordsangene).

I tillegg skal han spille brudevals (sef) og spille/sørge for underholdning/god stemning resten av kvelden/natta. Han er tilgjengelig fra middagen starter til ca kl.3 (skal avslutte festen da).

Skrevet

Synes det hørtes veldig dyrt ut jeg da...

Skrevet

Hvor lenge skal han spille om kvelden? Er lyd- og lysutstyr inkludert i prisen? Er trommeslageren også inkludert? Regner med han har med seg en han har spilt sammen med før...

Samboeren min er musiker og spiller i band med to andre. De har vanlige jobber utenom. Når de spiller i bryllup eller andre store lag, spiller de 4x45 min., lyd og lys er inkludert, men de krever et varmt måltid samt kaffe/mineralvann etter behov. For dette tar de 8000,-

Såfremt trommeslager og lyd/lys er inkludert, synes samboeren min at dere har fått en veldig god pris. Det virker jo som han kommer til å gjøre en veldig omfattende jobb for dere.

Det er mye rart i denne bransjen, og man får ofte det man betaler for. De som går for å være seriøse, og tar seg betalt deretter, er de man kan stole på at gjør en god jobb. Det er ikke moro med musikere som drikker for mye, slik at man risikerer at de ikke klarer å spille. Det har skjedd at fulle spillemenn har låst seg inne på do, og rett og slett er for drita til å komme seg ut igjen selv. Da går det jo skeis med spillinga også!

Du kjenner jo denne musikeren litt fra før, og hvis han er anerkjent i byen, har han sikkert gode referanser.

Som sagt, synes jeg dere har fått et godt tilbud, spesielt hvis han spiller lenge om kvelden. Og ikke tømmer baren ;-)

Skrevet

Hehe, takk for omfattende svar :-) Han er ikke typen til å tømme baren nei, men tar sikkert en øl eller to med gjestene, som han forøvrig kjenner mange av fra før, når han tar seg pauser. Da tilbød han seg også å ta med i-poden sin, og sette på litt musikk fra den mens han hvilte seg litt selv.

Trommeslager er inkludert i prisen ja, og de har spilt ofte sammen før, og han har også med seg lydanlegg som han rigger til selv. Ikke noe lysutstyr, men det er helt greit synes jeg. Han spiller til det er slutt på serveringa i baren, kl 2 eller 3. (Etter det blir det EVT satt fram litt øl/rusbrus og musikk fra pc.)

Og JA, er HELT sikker på at han vil gjøre en god jobb!!!

Takk for svar alle sammen :-) Tar gjerne i mot flere synspunkter!

Skrevet

Synes dere har vært kjempe heldige, jeg skal ha bryllupet mitt i haugesund å den billigste eg har funnet der skal ha 12000 men det er også inkludert toastmaster.da spiller han under middagen og til festen er ferdig kl 0200

Skrevet

synes dere har vært kjempeheldige,hadde det vært oss hadde jeg slått til med engang !!=)

her har vi hørt med to forskjellige band som er kjente her,og ene skulle ha 15000 og andre 20000,og det blir ikke aktuellt for oss,så vi må bare lete vidre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...