Gjest Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Vi er kjempefornøyde med barnehagen egentlig. Men noe har skjedd der de siste par ukene og i dag har vi funnet ut hva. Veslemor har nemlig vært illsint og nektet bleieskift i litt over en uke nå, hun vil heller gå med bæsjen i bleia enn å skiftes. I dag pratet jeg med en annen mamma som hentet og sønnen hennes bare gråt og gråt og gråt. Så jeg måtte jo spørre hvorfor. Og han hadde store kjøttsår på rumpa (noe han ikke hadde når hun sendte ham til barnehagen i dag) Og til min store skrekk oppdaget jeg når jeg endelig fikk lov av vesle å skifte henne at hele tissen hennes er et stort kjøttsår. Hun ville ikke engang bade (hun ELSKER å bade) fordi det svei når hun fikk vann på. Fikk så vondt av henne stakkars. Men det ser ut til at bleiene er skiftet når de pleier og etter "skjema" for det har jeg sjekket før jeg dro i dag. Men de vasker med papir og vann og dette papiret er ganske hardt, spesielt om det ikke er vætet nok. Og jeg vet de har fått en student på utplassering, som begynte omtrent når bleietrøbbelet begynte. Det trenger jo ikke ha noe med hverandre å gjøre da. Men hvordan ta opp dette med barnehagen? Jeg kvier meg jo for å sende henne dit i morgen og tenke på at de skal "skrape" opp den såre såre tissen hennes igjen... (tenkte på å sende med egne spesialvåtservietter vi har og zink)
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Hei. Da ville jeg nok spurt om de har begynt med noe nytt ang. bleieskift, for du oppdaget at jenta di var så utrolig sår, og at du vet om en annen unge på avd som også er så sår, trenger jo ikke nevne navn, for det er jo ikke sikkert den andre moren vil det..
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 God morgen! Veslemor er veeeeldig sår på stumpen nå. Tror du at dere kan bruke disse våtserviettene når dere skifterbleie og klappe henne forsiktig helt tørr før dere smører på denne zinksalven? Værre er det vel egentlig ikke?
Odine! Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Stakkars liten! Er det ikke best å snakke med styrer, evt pedagogisk leder? Studenten (som er den "misstenkte") bør jo få tilbakemelding fra barnehagen - det er sikkert noe han/hun kan rette på og lære av. Det bør ikke være vanskelig å ta dette opp med barnehagen, jeg tror du får masse forståelse. (er du redd for å såre studentens følelser/kaste mistanke over noen som er uskyldig? Du trenger ikke å nevne studenten, bare nevne hvor lenge problemet har vært der)
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 NewMom neida, den biten er jo egentlig grei den, men jeg lurer jo litt på hva som har skjedd også. Kanskje spesielt fordi jeg har tatt opp akkurat den "etasjen" på jenta mi ved hvert møte siden hun begynte, fordi hun er litt ømfintlig der. Må sies dette er første gangen, og dersom det skyldes en ny ansatt etc vil jeg jo gjerne at denne også informeres...
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Snakk med ped. leder, forklar problemet på en rolig måte. Send med de utstyret de må bruke på henne. Dette må de ta alvorlig! Nevn at du vet om en til med samme problem. Synes ikke du skal kvie deg for å ta opp dette - det er barnehagens ansvar. Til ped.leder kan du jo si at det er greitt hvis studenten får litt veiledning også på dette området, siden du tror det er en sammenheng. Så lenge du forholder deg rolig og saklig (sic!), burde dette være grei skuring. Lykke til! Gi oss en oppdatering:-)
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Nei asså, jeg er egentlig en som digger å klage på ting jeg, men ikke barnehagen, siden jeg jo egentlig ikke har stort å klage på Hehe... Lurte jo på om pedleder kunne være rette vedkommende, for jeg er jo som jeg nevner intressert i å finne årsaken. Samme for meg hva den er, men når den er funnet så vil jeg jo at den elimineres, så dette ikke gjentar seg. Og dersom det er at studenten er problemet så får hun vel bare få beskjed om å væte papiret mer eller hva nå enn som er problemet...
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Saklig?! Jeg?! Jeg tror ikke jeg helt vet hvordan det funker jeg egentlig... *tenke* Å joooo, det er sånn det ja... Det kal jeg klare;) Oppdatering følger i morgen ja:) (dersom det ikke blir fredag, lurte på å holde henne hjemme i morgen så ikke hun blir verre i allefall, siden jeg og pappaen skal på romantisk middag i Oslo i morgen og pappa skal være barnevakt)
Mamma til to skjønne gutter Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 Jeg, som pedagogisk leder, hadde satt stor pris på en tilbakemelding. Dette bør tas opp med ped.leder eller eventuelt styrer. Det er tross alt ditt barn som ikke er stelt skikkelig. Noe må jo ordnes på. Jeg som mamma har også tatt opp ting som jeg gruer meg til å ta opp med hans bhg, men har alltid merket positiv forandring i ettertid. Lykke til
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #10 Skrevet 13. februar 2008 Ok. Da hadde jeg gjentatt det en gang til om hvor ømfintlig hun er og at det er veldig viktig at alle som er innom avdelingen får vite dette. Og spør om de har forandret på rutinene rundt bleieskift eller om de bruker noen nye servietter eller lignende.
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #11 Skrevet 13. februar 2008 Hepp, enkelt og greit med andre ord:) Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg kvier meg sånn, jeg som egentlig liker klaging:p Har tom prosjekt om å klage på ting på skolen om dagen! Hehe... Tusen takk for svar:)
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #13 Skrevet 13. februar 2008 Dette går så bra så! God bedring til den lille. Pass på at du kun smører et tynt lag med salve slik at det kommer luft til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå