Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å prøve. Ser den enorme mengen med bleier vi kaster hver uke og gremmes....Men jeg kan absolutt ingenting om tøybleier bortsett fra det min mor har fortalt. Og ettersom jeg forstår er det ganske annerledes og mye bedre nå...? Uansett, det jeg spør etter er hvor begynner jeg? Hva må kjøpes inn? Hvor sikre er de mot lekkasjer? lurer igrunnen på det meste;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvor mange må man kjøpe inn?

Skrevet

Hei!

Så fint at du vil prøve tøybleier! Det fins så mange lettvinte og ikke minst fine tøybleier å få tak i nå at det er kjempeartig!

Jeg kan jo bare snakke fra egen erfaring. Mer info får du på tettinntil.no og kenguruloftet.no. Vi har brukt FuzziBunz siden lillegutt var 3 mnd, og foruten litt klussing i begynnelsa, er vi kjempefornøyde! FB er lommebleier, dvs det er et yttertrekk som du fyller med så mye innlegg som trengs. Når du tar av bleien , tar du ut innlegget, og legger alt i en tørr bøtte med lokk. Når du skal vaske, de, hiver du alt rett fra bøtta inn i vaskemaskina, setter på forvask og vask (med halv mengde vaskepulver og ingen skyllemiddel) også lufttørker de kjempefort. Eller tørketromles :)

Vi bruker papirbleier når vi er ute og farter, da :)

Ellers er rispapir et must. Dette er kjempetynt papir som kjøpes på rull , ligger innerst mot rompa og fanger opp all bæsjen. Kastes i do.

Jeg er superglad i tøybleiene! Kanskje litt dyre i innkjøp, men du verden så mye billigere i lengden, og til evt. neste barn har vi 0,- i utgifter på bleier! Vi hadde 15 stk lillegutt var 3 mnd, og da var det 2 maskiner med bleier i uka. Kjøp antall etter hvor ofte du er villig til å vaske.

Lykke til! Og gled deg til de kommer i posten, du blir garantert hekta :)

Skrevet

Tusen takk for info;) KJekt å høre fra dere som bruker tøybleier!!! Er inne og ser hvilke typer jeg skal kjøpe. Har du noen nettbutikker å anbefale?

Skrevet

Jeg har bare handla på kenguruloftet.no. Syns de har masse god info, og bra utvalg.

Ellers har jeg kjøpt bleier på ebay.com. Har hatt litt kontakt med selger før jeg gir bud, så jeg vet hva portoen fra USA blir, osv. Ble billig, men det er jo enklest å handle fra Norge :)

De har et bruktforum på tettinntil.no også.

Skrevet

bleieboden.no

kenguruloftet.no

stellerommet.no

I tillegg finnes et hav av utenlandske (hovedsaklig amerikanske) nettbutikker.

Vi bruker også hovedsaklig Fuzzi Bunz til våre tvillinger. Vi begynte da de var ca 3,5 mnd, da vi flyttet.

Hvis du registrerer deg på tettinntil.no, får du mulighet til å registrere deg på tøybleieforumet der. Det må gjøres manuelt etter registrering. Du finner info om hvordan du gjør det inne på tettinntil.

Der er mange brukere med erfaring med forskjellige typer bleier, så du kan høre hva som passer for deg.

Lykke til :)

Husk at tøybleier krever litt prøving og feiling. Mange gir opp fordi de valgte feil system, eller ikke får det til første gangen.

På tettinntil kan du spørre om hjelp til alt, og du får nesten din egen personlige heiagjeng til å backe deg opp :)

Sjekk forresten kenguruloftet.no for å finne ut om din kommune tilbyr økonomisk støtte til tøybleiebruk :)

Skrevet

Vil absolutt anbefale deg en tur inn på tettinntil.no....det er ikke noe tungvindt med tøybleier når de først er i hus, det som er vanskelig er å vite hvilke du skal kjøpe;) (og så å stoppe å kjøpe når du har nok....det er så mye fiiiiiint!)

Vi har Bumgenius og babykangas, kjøpt på bleieboden.no og krusedull.net (anbefales!) . Bungenius er veldig mange fornøyd med (det er one size lommebleier) derfor kjøpte eg de:) På tettinntil.no kan du finne omtaler av mange typer bleier.....

Jenta mi er ganske lang og smal, derfor passer babykangas nesten bedre enn BG. Også disse er lommebleier, one size. Vi er derfor fornøyd med de, men det kommer jo helt ann på fasongen til barnet om de passer eller ikke. Sånn er det alltid....

Ikke gi opp dersom bleiene lekker, ikke passer osv.....det skjer med de fleste i begynnelsen. Det krever litt innkjøring å starte med tøybleier, men det er absolutt verdt det! Eg synes det er mye enklere enn engangsbleier nå når vi har funnet bleier og innlegg som passer for oss:)

Skrevet

Snille dere:) Er veldig inspirerende å lese erfaringene deres! Men jeg finner ikke hvor man registrerer seg på tøybleie forumet til tettinntil...hmmm er jeg svaksynt mon tro???;)

Skrevet

Du må gå inn på profilen din en eller annen plass og søke om å få vere med...og det får du selvsagt:) Husker ikke helt hvordan det var, bare at det var vanskelig...men eg fant ut av det tilslutt, så da finner nok du det ut også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...