St.Sunniva Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Hver onsdag ettermiddag og annenhver helg lørdag til søndag (hele lørdag og hele søndag)?
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 altfor lite ;0) Tenker du på i forhold til støtte? Du får ihvertfall full pakke- ellers kan du bare spørre på NAV
dritgrei hei hei! Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Det er i alle fall i ikke 50% så du har krav på bidrag, om det er det du tenker på.
dritgrei hei hei! Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Det er i alle fall i ikke 50% så du har krav på bidrag, om det er det du tenker på.
St.Sunniva Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. februar 2008 Neida,tenkte ikke på det...Han bare diskuterer litt over at han ikke syntes han skal dele likt på en vogn vi skal kjøpe siden han har henne så mye mindre enn meg. Så tenkte bare sånn generellt på hvilken prosentandel han egentlig har. Jeg har jo betalt så og si ALT frem til nå, så jeg syntes jo ikke 1800 kr hver er så mye å forlange av han når han har sagt han skal stille opp for henne. Jeg har vel så og si aldri bedt om noen penger fra han til noe som helst.
-Hengebuksvinet- Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Får du bidrag? I så fall, hvor mye? Så må du jo tenke litt på at det ofte er mor som har alle fordelene, spes i begynnelsen. lavere skatt delvis overgangsstønad støtte til barnepass dobbel barnetrygd bidrag Dermed betaler far ofte det mangedobbelte av hva mor betaler, eller rettere sagt går mor i pluss på barnet, mens han får mye mindre av gledene ved barnet. For de aller fleste foreldre ønsker jo å ha barna mest mulig ;-)
St.Sunniva Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. februar 2008 Får litt under 1700 kr pr mnd i bidrag....Det skal jo selvfølgelig dekke noe, men det blir jo fort en del med mat,bleier,klær (vokser jo ut av alt så fort), barnehagedresser, sko....det blir iallefall ingenting igjen. Jeg vet jo at jeg ikke kan kreve noe, men syntes liksom han enten kan betale halvparten eller ingenting...Virker som han liksom ikke vil dele noe med meg, men det er jo faktisk til ungen sin, og det er jo ting som han også bruker når hun er der...Det er til HENNE liksom...ikke meg...om du skjønner :-)
bærtæ Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Om han ikke ønsker betale syns jeg ikke du skal "mase" mer på han. Han betaler jo bra i bidrag syns jeg. Er selv alenemor men jeg har aldri spurt barnefar om å betale noe. Nå har han jo aldri betalt bidraget som er fastsatt engang da, men han opparbeider seg jo gjeld så han kommer jo ikke unna uansett. Syns bidraget burde dekke slikt utstyr. Om barnefar derimot ønsker kjøpe/være med å spleise er jo det topp, men da ville jeg heller sett på det som et flott engasjement:)
Heaven har født::) Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 Bf her har annenhver helg og en overnatting i uka. det er 20%(fredag til søndag)
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 13. februar 2008 #10 Skrevet 13. februar 2008 Syns virkelig det er nesten smålig av deg å forvente at bf skal være med å betale for ei vogn. Det er kanskje ikke så mye med 1700 kr i bidrag, men som ei over her sier: Tenk på hvor mye du får ekstra for at du har omsorgen for et barn. Det dreier seg om flere tusen kroner i mnd. Dersom du har overgangstønad så betaler du jo nesten null skatt(du får hvertfall igjen grapsmye,pga du står med liten skatteyteevne) Jeg får 1000 kr i barnebidrag,og krever ikke en dritt av bf,så lenge han stiller opp når han skal. Jeg spør om han vil ha henne ekstra innimellom,men så lenge vi har en avtale (onsdag ettermiddag og annenhver helg fra fredag til søndag) så må han nesten få bestemme selv om han vil stille opp ut over det.
St.Sunniva Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. februar 2008 Mulig det er smålig å kreve 1800 kr av han på 1 1/2 år, men om han har sagt han skal stille opp på de måter han kan, så er det jo teit å plutselig si at han ikke vil dele likt da.... Selv om jeg får bidrag og andre stønader så betyr ikke det at jeg sitter igjen med mange 1000 etter at regninger og div er betalt...man blir nok ikke rik av å være alenemor gitt :-)
St.Sunniva Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 13. februar 2008 Men spørsmålet var jo i utgangspunktet hvor mange % hans samvær utgjør.....
Bonusmamma13 Skrevet 13. februar 2008 #13 Skrevet 13. februar 2008 Du kan ikke kreve at han skal betale noe utover bidraget, men du kan spørre.. Men når du selger vognen igjen så får du vel tilbake halve summen på den måten.. Er for øvrig ikke meningen du skal bli rik av å være alenemor da...
bærtæ Skrevet 13. februar 2008 #14 Skrevet 13. februar 2008 Skjønner hva du mener ang å stille opp, men tror det kan være greit å ikke blande det å stille opp med med å involvere økonomi. Det fører om regel til bråk og nye uenigheter, som igjen desverre bare går utover barna. Personlig ville jeg aldri spurt faren etter penger, og heller satset på en billigere vogn!
bærtæ Skrevet 13. februar 2008 #15 Skrevet 13. februar 2008 Akkurat det har jeg ikke peiling på. Du må rope på "mortilgunnar". Hun vet alt sånt;)
St.Sunniva Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #16 Skrevet 13. februar 2008 Var bare noen over her som trodde man hadde så MYE penger ;-) Jeg får jo tilbake penger når jeg selger ja, men poenget er jo at jeg ikke har så mye penger å kjøpe vognen med :-) Jeg vet jeg ikke kan kreve, men syntes det er synd for barnet at far sier han skal stille opp med det han kan (og han har ikke dårlig råd) og ikke gjør det allikevel. Sikkert bare å regne med i fremtiden...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. februar 2008 #17 Skrevet 13. februar 2008 spør mortilgunnar hun vet alt sånn.. hehe.. :-) takk :-) men dette med vanligsamvær og % er det så uenighet om for det kommer helt ann på om vi skal ta med ferier om man skal regne for 1 eller 2 år osv. men tror det er ca 35% som er vanlig samvær men jeg ville heller sakt til far. "enten deler vi på utgiften ellers får du kjøpe din egen vogn" han kan ikke tvinge deg til og dele og du kan ikke tvinge han til og betale. men dere har jo begge fordel av og sammarbeide
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå